جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه خواهران اصفهان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان پژوهش و اخلاق را دو مساله اساسی دانست که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن تاکید شده و طلاب باید به آنها توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در گفتگویی بیان کرد: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) برای 40 سال دوم انقلاب سندی را با درایت خود تنظیم کرده اند که به موجب آن می توان گام دوم انقلاب را برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب مربوط به دستاوردهای انقلاب در 40 سال گذشته و بخشی مربوط به افق آینده نظام اسلامی است، افزود: لازم است افق آینده را به خصوص در بخش حوزوی که مربوط به فعالیت طلاب است به صورت ویژه بکار بگیریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بیان کرد: هدایت، فرهنگ و نگرش جامعه، همچنین ارتقای سطح جامعه به عملکرد و راهبری طلاب و حوزه های علمیه بستگی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب بر 2 مساله تاکید جدی داشتند که به حوزه بیشتر مربوط می شود، افزود: یکی از مسائلی که در این بیانیه مورد تاکید قرار گرفته، پژوهش است که به معنی تولید علم می باشد.

وی با تاکید بر اینکه‌ پژوهش در حوزه مربوط به بخش فرهنگی است، تصریح کرد: باید علم آموزی جدی را در کشور رونق دهیم و جوانان را به حوزه پژوهش و علم ترغیب کنیم و همچنین موجب نوآوری با شناخت مخاطبان شویم.

امروزه جامعه جهانی مخاطبان ما هستند

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی بیان کرد: از آنجایی که امروزه جامعه جهانی مخاطبان ما هستند بنابرین رسالت های بسیاری را بر عهده داریم.

وی گفت: یکی دیگر از مسائلی که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید واقع شده اخلاق و تربیت است که رسالت اصلی طلاب می باشد؛  نقطه جدی کار حوزه این است که زوایای اخلاقی دینی، دین باوری و سبک زندگی اسلامی را در جامعه به عنوان الگوی تمدن ساز با فرهنگ مبتنی بر اسلام رقم بزنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بیان کرد: از آنجایی که فرهنگ ما برگرفته از اخلاق و دین ماست بنابرین نقش حوزه در جامعه بسیار برجسته است زیرا زاویه هدایت گری و راهبری نظام و جامعه را بر عهده دارد.

برگزاری کنگره بیانیه گام دوم در حوزه علمیه خواهران اصفهان

وی در خصوص برنامه هایی که در راستای بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در حال انجام است، افزود: حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به صورت مشترک با حوزه علمیه برادران در حال برگزاری کنگره بیانیه گام دوم است که در این کنگره به موضوعات پژوهش، اخلاق و سبک زندگی به صورت جدی پرداخته می شود و دبیرخانه آن نیز فعال شده است؛ در مدارس استان اصفهان برنامه های ویژه ای در زمینه مباحث و مهارت های پژوهشی، تولید علم و آشنایی با مسائل پژوهشی در حال اجراست.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی گفت: در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب جلسه توجیهی برگزار شد و یکی از اعضای جامعه مدرسین برای مدیران مدارس جلسه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را برگزار کرد و مقرر شد که مدیران مدارس نیز برای اساتید، کادر و طلاب به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بپردازند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha