چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
میرزا جواد ملکی تبریزی

حوزه/ مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی از هنگام بیدار شدن تا برگشتن به محل نماز چند جا می نشست و بلند می شد و گریه می کرد؛ وقتی که وضو می گرفت و به مصلایش می رسید و سرگرم شب زنده داری می شد، حالش خیلی منقلب می شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از اعمالی که سفارش بسیاری بر آن شده است، اقامه نمازشب می باشد که در این راستا داستان هایی از نمازشب ائمه (ع) و بزرگان دین در شماره های مختلف تقدیم نگاه شما خوبان خواهد شد.

- میرزا جواد ملکی چه می کرد؟

مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی هر شب که برای شب زنده داری از خواب بیدار می شد، ضمن اجرای آداب و دستورات برخاستن از خواب از قبیل سجده و دعا، مدتی در بسترش گریه می کرد، سپس بیرون می آمد به اطراف آسمان نگاه می کرد و آیات «إن فی خلق السموات و الأرض ...» را می خواند و سر به دیوار می گذاشت و مدتی گریه می کرد؛ سپس برای وضو گرفتن آماده می شد و در کنار حوض می نشست و گریه می کرد.

از هنگام بیدار شدن تا برگشتن به محل نماز چند جا می نشست و بلند می شد و گریه می کرد؛ وقتی که وضو می گرفت و به مصلایش می رسید و سرگرم شب زنده داری می شد، حالش خیلی منقلب می شد.

او در نمازها مخصوصا در دعای قنوت گریه های طولانی داشت تا آنجا که بعضی ایشان را جزء بکائین و گریه کنندگان عصر به شمار آورده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha