جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میرزا جواد ملکی تبریزی

حوزه/ یکی از شاگردان میرزا جواد آقای ملکی نقل می کند که آقا روزی پس از پایان درس به حجره یکی از طلاب در مدرسه دارالشفا رفت، من هم در خدمتش بودم، به حجره طلبه وارد شد؛ پس از ادای مراسم احترام و اندکی جلوس برخاست و رفت ...

به گزارش خبرگزاری حوزه یکی از اعمالی که سفارش بسیاری بر آن شده است، اقامه نمازشب می باشد که در این راستا داستان هایی از نمازشب ائمه (ع) و بزرگان دین در شماره های مختلف تقدیم نگاه شما خوبان خواهد شد.

- با این حال نماز شب خواند

حضرت سجاد (علیهالسلام) فرمود: در سفر اسارت که ما را از کوفه به شام می بردند، عمه ام زینب نمازهای واجب و مستحب را ایستاده می خواند و گاهی نماز شبش را نشسته می خواند، پرسیدم چرا نشسته می خوانی؟ گفت: به خاطر ضعف و گرسنگی نشسته می خوانم، زیرا مقدار غذائی که به او می دادند میان کودکان تقسیم می کرد.

مأمورین در شبانه روز یک گرده نان به آنان می دادند.

- اثر دعا در نماز شب

یکی از شاگردان میرزا جواد آقای ملکی نقل می کند که آقا روزی پس از پایان درس به حجره یکی از طلاب در مدرسه دارالشفا رفت، من هم در خدمتش بودم، به حجره طلبه وارد شد؛ پس از ادای مراسم احترام و اندکی جلوس برخاست و رفت، سبب پرسیدم؛ پاسخ داد: شب گذشته هنگام سحر فیوضاتی بر من افاضه شد که فهمیدم از ناحیه خودم نیست، چون توجه کردم دیدم این طلبه برای شب زنده داری برخاسته و در نماز شبش به من دعا می کند؛ فهمیدم این فیوضات بر اثر دعای اوست. (۱)

۱. مردان علم در میدان عمل، ج ۳، ص ۱۲۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha