جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخبگان

حوزه/ بنیاد ملی نخبگان کشور 500 نفر از مستعدین برتر حوزوی خواهر و برادر را مورد حمایت قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  نخستین مرحله از تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان کشور بر اساس آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان حوزوی کشور، مصوب 95/12/11 هیأت امنای بنیاد ملی نخبگان و مطابق شیوه‌نامة شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان حوزوی‌ در زمینه‌های آموزش، پژوهش و تبلیغ و امورفرهنگی، مصوبه 96/4/31 رئیس بنیاد ملی نخبگان، به تعدادی از مستعدان برتر حوزوی که حائز شرایط دریافت تسهیلات باشند اعطاء می‌شود.

به استناد شیوه‌نامه مذکور، شورای شناسایی برگزیدگان حوزوی هر ساله، حسب اعتبارات مالی و شاخص‌های تعیین شده در این شیوه‌نامه، تعدادی از مستعدان برتر حوزوی را که دارای بالاترین امتیاز و پویایی خود را نیز حفظ کرده‌باشند، جهت دریافت حمایت‌های‌ بنیاد انتخاب می‌ کند.

اعتبار توان‌مندی آموزشی و مهارتی، اعتبار آموزش‌یاری، پژوهش‌یاری، فرهنگ‌یاری، اعتبار ارتباطات علمی، اعتبار هستة مسأله‌محور پژوهشی، اعتبار اجرای پایان‌نامه و رساله علمی، اعتبار شرکت در مجامع علمی داخلی و اعتبار بهره‌مندی از محضر اساتید از جمله عناوین و حمایت های صورت گرفته از سوی بنیاد ملی نخبگان کشور است.

در دوره نخست حمایت بنیاد ملی نخبگان از نخبگان حوزوی ۳۲۴ نفر از استعدادهای برتر دوره‌های اول تا پنجم مرکز مدیریت و اصفهان و ۸۷ نفر از ناب های اول تا سوم حوزه خواهران و ۸۹ نفر از دوره های اول تا ششم حوزه علمیه خراسان مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

لازم بذکر است، استعدادهای برتر «الف» که در دوره ششم(سال تحصیلی 97-98) مرکز مدیریت، اصفهان، دوره هفتم و هشتم خراسان، ناب چهار حوزه خواهران و دوره نخست جامعه الزهرا شناسایی شده‌اند، در صورت حفظ شرایط پویایی و کسب امتیاز لازم در مصاحبه علمی، در سال آینده به بنیاد ملی نخبگان معرفی خواهند شد.

نخبگان حوزوی می توانند جهت آگاهی از سقف ریالی تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان و تکالیف و فعالیت های مورد تعهد در ازای دریافت تسهیلات به اینجا مراجعه کنند و در صورت هر گونه سؤال در زمینه حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان می توانند از طریق ایمیل به نشانی estedadhowzeh@ismc.ir و ایتا https://eitaa.com/nokhbegan_howzeh و سامانه پیامک 3000462525 با مرکز ملی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه ارتباط برقرار کنند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدرضا IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    1 0
    محمدجواد اخوان مدیر اندیشکده برهان نوشت: برای ایجاد وفاق ملی لازم است نخبگان کشور مردم را آگاه سازند.