جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام طبرسی با بیان این که تقویت فرهنگ مشاوره در حوزه از بسیاری از آسیب های احتمالی در حوزه جلوگیری خواهد کرد، افزود: طلاب جوان در ابتدای مسیر طلبگی ممکن است با مشکلات و بحران های بسیاری مواجه شوند که وجود یک مشاور خوب می تواند آسیب های این بخش را به حداقل ممکن برساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، در جمع مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه استان با اشاره به اهمیت مشاوره در حوزه، گفت: مشاوره چراغی روشن برای رشد علمی و اخلاقی طلاب حوزه های علمیه است.

وی با بیان این که تقویت فرهنگ مشاوره در حوزه از بسیاری از آسیب های احتمالی در حوزه جلوگیری خواهد کرد، افزود: طلاب جوان در ابتدای مسیر طلبگی ممکن است با مشکلات و بحران های بسیاری مواجه شوند که وجود یک مشاور خوب می تواند آسیب های این بخش را به حداقل ممکن برساند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به فعالیت بیش از سی مشاور متخصص در مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران گفت: هر یک از این مشاوران که دارای تخصص مشخصی هستند در سطح مدارس علمیه حضور پیدا می کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به حضور مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه استان در دوره های میثاق طلبگی تصریح کرد: حضور این افراد در دوره های میثاق طلبگی فرصت مغتنمی بود تا با تعامل و ارتباط مستقیم با طلاب جدید الورود وضعیت اخلاقی، رفتاری و نگاه آنها به حوزه مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این که حضو یک مشاور متخصص در کنار طلاب مدارس علمیه می تواند در رشد علمی و اخلاقی او بسیار اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: مشاور با تعامل و ارتباط مستقیم و چهره به چهره با طلبه می تواند مسیر صحیح حرکت در دوران طلبگی را به او نشان دهد.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که یک طلبه در طول مسیر تحصیلی، به مشاوره های تحصیلی، فردی، خانوادگی، ازدواج و سایر مسائل مبتلابه نیازمند است، تصریح کرد: همه تلاش ما این است که برنامه های مشاوره ای از نخستین روز ورود طلبه به حوزه آغاز و تا زمان فارغ التحصیلی او ادامه داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که عدم حضور مشاور در کنار طلاب ممکن است موجب انتخاب نادرست او در مسائل مختلف شود، گفت: مشاوره موجب انتخاب صحیح طلبه خواهد شد.

وی با اشاره به این که خوشبختانه در طی سال های اخیر شاهد استقبال طلاب از فعالیت های مشاوره ای در سطح مدارس علمیه بوده ایم، بیان داشت: با توجه به نیازی که در این بخش داریم ضرورت دارد حضور مشاوران در سطح مدارس علمیه بیشتر تقویت شود.

حجت الاسلام طبرسی همچنین به برگزاری دوره های تربیت مشاور در سطح حوزه علمیه استان طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه خروجی این دوره ها تربیت بیش از سی مشاور متخصص بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha