جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 ابتکار امام جماعت مسجد موغله: نمایش تئاتر و پرداختن به موضوعات اجتماعی

حوزه/ امام جماعت مسجد موغله در غرب ترکیه که مسجدی ها او را «امام اجتماعی» خطاب می کنند، فعالیت های مختلفی از جمله نمایش تئاتر با هدف ایجاد آگاهی در جامعه آغاز کرده است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، امام جماعت مسجد موغله، در غرب ترکیه، دست به ابتکارات جدیدی در مسجد زده و فعالیت های مختلفی از  جمله نمایش تئاتر برای مسجدی ها برای رفع مشکلات اجتماعی را رقم زده است.

ایزیر ایلدیرم امام جماعت مسجد ینی محله،  به مدت 20 ساله در منطقه یاتاغام، به مدت20 سال مشغول خدمت بوده و 5 سال پیش به این مسجد آمده است.

این امام جماعت 56 ساله به لطف گفتگوی تنگاتنگی که با افراد محلی انجام داد و فعالیت هایی که در پیش گرفت، به سرعت خود را در بین جامعه مسجدی ها محبوب کرد. افراد محلی حتی به او لقب «امام اجتماعی» را دادند.

یکی از ابتکارات اخیر ایلدورم، برپایی نمایش تئاتر توسط داوطلبانی از مسجد است. وی خودش نمایشنامه ای را با نام «آنچه در دهکده ما می گذرد» را به نگارش در آورده است و در آن به موضوعات اجتماعی مهم و مختلف از جمله خشونت علیه زنان، عادات بد، و خرافات و غیره به هدف ایجاد آگاهی در جامعه می پردازد.

این نمایشنامه برای اولین بار در محله تورگوت با گروهی پنج نفره از بین داوطلبان از  مسجد برگزار شد.

ایلدیرم خاطرنشان کرد که همیشه به تئاتر علاقه داشته است و اکنون با خوشحالی از اجرای نمایشنامه که محصول هفت ماه تلاش سخت اعضاء است استقبال می کند.

وی گفت:  این نمایشنامه نیز در مکان های مختلف در استان موغله روی صحنه به نمایش در می آید و ما قصد داریم از دانشگاه شروع کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha