جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 امام جماعتی که به خاطر ناشنوایان زبان اشاره آموخت

 حوزه/ یک مبلغ دینی در جنوب غربی ترکیه برای آنکه بتواند با نمازگزاران ناشنوا ارتباط برقرار کند، اقدام به آموختن زبان اشاره کرده است و در خطبه هایش از این زبان استفاده می کند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک امام جماعت در استان موغله در جنوب غربی ترکیه به منظور خطبه خواندان برای مسلمانان ناشنوا اقدام به یادگیری زبان اشاره کرده است.

ادریس ساری امام جماعت مسجد آکیول در منطقه منتسه گفت: او زبان اشاره را آموخته است تا بهتر بتواند با مومنان معلول در جامعه ارتباط برقرار کند.

ساری گفت که او در یک مرکز آموزشی اجتماعی که توسط ریاست امور مذهبی (دیب) اداره می شود ، زبان اشاره را فرا گرفته و پس از گذشت سه ماه دوره آموزشی را با موفقیت گذرانده است. اکنون ساری برای نماز جمعه از زبان اشاره مخصوص ناشنوایان استفاده می کند.

وی گفت: در ابتدا ، جامعه آن را کمی عجیب دانستند؛ اما آن ها پس از دیدن مؤمنین معلول که در نماز حضور داشتند ، سریعاً از تلاش من قدردانی کردند. اکنون ما هشت نفر از افراد ناشنوا در مسجد داریم که بعد از نماز با آنها گپ می زنیم و من به سؤالات مذهبی آنها پاسخ می دهم. من واقعاً خوشحالم که توانستم به آنها کمک کنم.

مفتی محلی مصطفی آیدین گفت که تلاشهای ساری در جامعه به خوبی پذیرفته شده است و وی امیدوار است که ائمه جماعات بیشتری زبان اشاره بگیرند.

آیدین گفت: ما امیدواریم که این روش را در آینده گسترش دهیم. ما می خواهیم بتوانیم با همه افراد در سراسر کشور ارتباط برقرار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha