جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استانبول هفته آینده میزبان نشست ها و اجلاس حلال می باشد

حوزه/ هفته آینده چندین رویداد مهم و بین المللی در استانبول ترکیه از جمله اجلاس بین المللی اسلامی و نشست رسمی سازمان همکاری اسلامی برگزار خواهد شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از hurriyetdailynews، هفته آینده استانبول میزبان چندین رویداد بین المللی و اقتصادی از جمله اجلاس بین المللی حلال و یک نشست رسمی سازمان همکاری اسلامی خواهد بود. این نشست ها با حضور مقامات ارشد بسیاری از کشور ها برگزار می گردد.

 در تاریخ 25 نوامبر ،  (دو روز آینده ) جلسه 35 روزه وزیران کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و تجاری (سازمان همکاری اسلامی)   آغاز می شود.

در این نشست موضوعات اقتصادی جهانی ، تجارت داخلی سازمان همکاری اسلامی ، بهبود بخش خصوصی ، گردشگری و امنیت غذایی و همچنین جلوگیری از فقر مورد بحث قرار خواهد گرفت. این کمیته  که در سال 1981 تحت ریاست ترکیه تأسیس شد ، در تلاش برای بهبود همکاری های اقتصادی بین 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی است.

در تاریخ 27 نوامبر ، نشست ده روزه تحت نظارت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه  با عنوان «به سمت هدایت جدید جهانی» آغاز می شود.

انتظار می رود مقامات ارشد ترکی  و بین المللی در این اجلاس شرکت کنند ، از جمله این مقامات ارسین تاتار نخست وزیر جمهوری ترک قبرس شمالی. روحسار پکن ، وزیر تجارت ترکیه؛ برات آلبایراک؛ وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه علی بن احمد آل کواری ، وزیر تجارت و صنعت قطر و همچنین روسای جمهور و وزرای کشورهای مختلف هستند..

  شرکت کنندگان درمورد موضوعات فن آوری مانند اقتصاد دیجیتال ، تجارت دیجیتال و آینده شهرها و منابع طبیعی بحث خواهند کرد.

در تاریخ 28 نوامبر ، اجلاس جهانی حلال و هفتمین نمایشگاه حلال سازمان همکاری اسلامی نیز در مرکز نمایشگاه اوراسیا آغاز می شود.

این اجلاس با مشارکت بین المللی بر روی استاندارد های حلال ، صدور گواهینامه ، اقتصاد اسلامی ، گردشگری حلال و چالش های موجود در این مناطق تمرکز خواهد کرد.

پیش بینی می شود حدود 40،000 بازدید کننده به این نمایشگاه بیایند که 316 شرکت داخلی و خارجی از 35 کشور جهان محصولات شان را در آن به نمایش می گذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha