جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 کلیسای ارتدوکس کورا در استانبول به مسجد تبدیل می شود

حوزه/ شورای ایالتی ترکیه پروژه تبدیل کلیسای تاریخی ارتدوکس کورا، یکی از زیباترین اماکن گردشگری این کشور به مسجد را تصویب کرد. این کلیسا بعد از ایاصوفیه محبوب ترین جاذبه ی استانبول به شمار می رود.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbn، کلیسای ارتدوکس در ترکیه به مسجد تبدیل می شود.

 شورای ایالتی ترکیه پروژه تبدیل کلیسای تاریخی ارتدوکس به مکانی برای عبادت مسلمانان را به تصویب رسانده است. کلیسای کورا یکی از مناطق دیدنی زیبا در ابنیه استانبول می باشد.

براساس رای صادره کلیسای بیزانس متعلق به قرن چهارم در ترکیه به مسجد تغییر کاربری خواهد داد. این مکان که بیش از یک هزار سال کلیسای منجی مقدس نام داشته است. مانند بسیاری از دیگر  مکان های عبادت مسیحیان در بیزانس پس از اینکه این شهر در سال 1453 به دست نیروهای عثمانی افتاد، تبدیل به مسجد شد.

اما این کلیسا که محل بزرگداشت نقاشی های بیزانس بود، بر اساس رویکرد سکولار جمهوری جدید که توسط   کمال آتاتورک  پس از شکست و فروپاشی امپراتوری عثمانی در سال 1923 بنا نهاده شد، در سال 1945 به موزه تبدیل شد.

این کلیسا ابتدا با نام «کلیسای ناجی مقدس کورا» شناخته می‌شد و آن را روی خرابه‌های کلیسایی دیگر بنا کرده بودند که بیرون از دیوارهای پایتخت سابق امپراتوری روم شرقی، یعنی شهر قسطنطنیه «استانبول » قرار داشت.

کلیسای کورا در استانبول یکی از زیباترین بناهایی است که در کشور ترکیه وجود دارد و بعد از ایاصوفیه محبوب ترین جاذبه ی استانبول به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha