جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
داستان های قرآنی درباره حضرت مسیح (ع) در ایام کریسمس

حوزه/ مسلمانان آمریکایی کتبی قرآنی درباره حضرت مسیح (ع) را که برای کودکان به نگارش درآمده در اختیار کودکان قرار داده و در ایام کریسمس، فرزندانشان را با دیدگاه مسلمانان درباره حضرت مسیح (ع)  آشنا می‌سازند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مسلمانان آمریکایی با آموختن داستان های قرآنی درباره حضرت عیسی مسیح (ع) به کودکان، کریسمس را گرامی می دارند.

 این مسلمانان آمریکایی بر این باور هستند که آموزش های قرآنی درباره دیدگاه مسلمانان در خصوص روایت زندگی حضرت عیسی (ع) و مادرش حضرت مریم (ص) در ایام کریسمس، شیوه ای است که نه تنها کودکان را با پیامبران الهی آشنا می سازد بلکه به آن ها کمک می کند که در تعطیلات عید، احساس غربت نداشته باشند و خود را بخشی از این جشن بدانند، حتی اگر بدان معنا باشد که مسلمانان همانند همسایگان و دوستان مسیحی شان کریسمس را جشن نمی گیرند.

امین جی. آیزر مدیر عامل شرکت نور کودکان و نوجوانان است ، سلسله کتاب های پیامبران با هدف کودکان مسلمان به نگارش درآورده است  . وی درباره اینکه والدین مسلمان چگونه می توانند از داستان قرآنی حضرت مسیح به عنوان فرصتی برای آموزش فرزندان خود استفاده کنند ، اظهار کرد:  که در بسیاری از آن ها ممکن است در رابطه با جشن هایی که در ایالات متحده در اطراف آن ها برگزار می گردد، احساس انزوا کنند.

وی افزود: این داستان معجزه آسا از حضرت عیسی (ع) را تصور کنید. چه پیامبر ویژه ای که به طرز معجزه‌آسایی متولد شده است.

 وی معتقد است که مسلمانان در کریسمس که تمام ایالات متحده در جشن فرو رفته راه فراری ندارند و می گوید:  ما از این  فصل استفاده می کنیم تا بنیان ایمان نسل جوان را قوی سازیم و در عین حال اطمینان حاصل می کنیم که آن ها احساس نکنند که محروم هستند. این اقدامی هوشمندانه است.

 نومان نیازی یک تاجر در هیوستون تگزاس که از آموزش های والدینش درباره عیسی (ع) سود برده می گوید: هرچند می خواهند بر این باور باشیم که کریسمس درباره تولد مسیح است اما حقیقت اینجاست که تمامش درباره پول خرج کردن و مصرف گرایی است.

وی افزود: مادر من به اسلام گرویده و پدرم مسلمان به دنیا آمده است. آنه ابه جای اینکه مرا از کریسمس پنها کنند همه چیز را به من آموختند و من دانستم که کریسمس بیش از آنکه یک تعطیلات مذهبی باشد یک سنت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha