پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مجله صوت الازهر

حوزه/ مجله صوت الازهر برای سومین سال پیاپی یکی ازشماره های خود را به میلاد حضرت مسیح(ع) اختصاص داد و در این زمینه به بررسی مقوله هایی مانند شهروندی و دستاوردهای مفهوم شهروندی و برادری انسانی پرداخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه مجله صوت الازهر برای سومین سال پیاپی یکی ازشماره های خود را به میلاد حضرت مسیح(ع) اختصاص داد و در این زمینه به بررسی مقوله هایی مانند شهروندی و دستاوردهای مفهوم شهروندی و برادری انسانی پرداخت.

این شماره از مجله صوت الازهر همچنین شامل پیام احمد الطیب شیخ الازهر به دانشجویان مراکز الازهر و عموم مردم است که در این نامه به آنها در مورد پیروی از هرگونه فکر منحرف در مورد بی احترامی و اهانت به مسیحیان یا تکفیر مسلمانان یا نفرت از وطن هشدار داد و تاکید کرد: شهروندی در اسلام به معنای مساوات و برابری کامل تمام شهروندان با ادیان مختلف در حقوق است و اینکه ارتباط میان ادیان باید بر اساس همکاری و همزیستی باشد نه درگیری.

این شماره از مجله همچنین شامل 20 مقاله از نویسندگان مسلمان و مسیحی الازهر و روحانیون طوایف مختلف مسیحی و فرهنگیان و اندیشمندان مصری در مورد مفهوم شهروندی است که در مقالات خود به بیان جایگاه حضرت مسیح در دین اسلام و مشروعیت برپایی جشن میلاد حضرت مسیح و تبیین ارزش های مشترک ادیان پرداخته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha