دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه طلاب شبستر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده گفت: بر طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه لازم است تا ضمن بصیرت افزایی در خود و انتقال آن به جامعه، همواره بر حضور پرشور در انتخابات تاکید نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده، امام جمعه شبستر در جمع طلاب و فضلای شبستری مقیم قم که شب گذشته در ساختمان طلاب آذربایجان شرقی برگزار شد، به گستره دسیسه‌های شوم دشمنان اسلام برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران در عرصه بین الملل اشاره نمود و ابراز داشت: ما طلاب و روحانیون همواره باید قدردان این فرصت ارزشمندی که با موانست با اساتید بزرگوار کسب شده، باشیم.

وی تقویت ارتباطات بین مردم و روحانیت، مردم و مرجعیت و مردم و ولایت فقیه و مردم و نظام اسلامی و دین را از مهمترین رسالت های طلاب عنوان کرد و یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی و تحولات ایران در ۴۰ سال گذشته، تاثیرات زیاد را در معنویت بخشی به دنیایی که رفته رفته، به سمت معنویت زدایی حرکت می کرد، داشت.

امام جمعه شبستر با بیان این رسالت و وظیفه دینی طلاب و روحانیون ناظر به افزایش اعتقادات عموم جامعه ترسیم شده است، خاطرنشان کرد: انسان ذاتا پاک خلق شده و فطرت آدمی به سمت خوبی‌ها سوق پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده با تأکید بر این که نوع تعامل و نحوه ارتباط طلاب در تقویت بنیه های دینی و معرفتی آحاد جامعه نقش بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: معنویت و دین داری و بصیرت افزایی اعتقادی، ایمانی از جمله اموری است که مردم از طلاب و روحانیون انتظار دارند، تقویت ایمان و اعتقاد در بصیرت افزایی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی تاثیرات بسزایی را ایجاد خواهد نمود.

وی به دغدغه و مشکلات اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت: در این رابطه، استعانت از ذات اقدس الهی و توسل به اهل بیت(علیهم السلام) در رفع موانع تاثیر بسزایی دارد.

وی اذعان داشت: علیرغم تمام موانع تحریمی و تهدیدی، استقامت ملت ایران در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی، این کشور را در اکثر عرصه های علمی و تکنولوژیکی پیشرفت بزرگی را رقم زده و به قله های علم نزدیک کرده است.

امام جمعه شبستر به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره نمود و با بیان این که حضور پرشور در انتخابات مایه مباهات مؤمنین و باعث تقویت اسلام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: بر طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه لازم است تا ضمن بصیرت افزایی در خود و انتقال آن به جامعه، همواره بر حضور پرشور در انتخابات تاکید نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده تبیین الزامات و بایدهای نمایندگی ملت در نظام اسلامی را از شاخصه های تبیینی طلاب به آحاد جامعه برشمرد و ابراز داشت: فضای مجازی ابزاری دوسویه است که با بهره گیری درست از آن و جهت دهی تبلیغی به ان، معارف و مبانی دینی و معرفتی را می توان از این بستر نوین انتقال داد.

امام جمعه شبستر ضمن تأکید بر دایره تاثیرگذاری تخاطب واقعی و حضور میدانی در میان مردم، خاطرنشان کرد: تبیین صحیح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و بیان ظرفیت های مختلف این بیانیه راهبردی و عملیاتی از رسالت هایی است که باید مورد توجه ویژه طلاب و روحانیون قرار بگیرد.

وی ضمن اعلام حمایت از تصمیم سران قوا در قضیه بنزین، انتقاداتی را به شیوه اجرا، ابلاغ و بیان مدیریت مصرف بنزین بیان نمود و خاطرنشان کرد: دشمن همواره نقشه های شومی را برای زمین زدن اسلام و انقلاب عملیاتی می کند؛ در این برهه حساس، باید توجه ویژه ای به این کنشگری های اجتماعی که برایندی از دغدغه های معیشتی بود داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده در بخش پایانی سخنان خود به آگاهی، ولایت مداری و گستره بصیرت مردم شهرستان شبستر در رویارویی با فتنه ها اشاره نمود و خاطرنشان کرد: تریبون خطبه های نماز جمعه، بیان دغدغه ها و دیدگاه های ملت و تذکر به مسئولان را رسالت اول خود می داند.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بحث عدالت از جمله مباحثی است که در مسائل اعتقادی، اجتماعی و خانوادگی و فردی نقش بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: عدالت، همان عدالتی است که انسان کاملی مثل أمیرالمومنین علی (علیه السلام) آن را پیگیری نموده، از اصول دین به شمار می رود و نقش بسزایی در عرصه های مختلف زیست انسانی دارد.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم  با اشاره به این که طلاب و روحانیون به عنوان پاسداران حریم اسلام و ولایت، باید در مسیر مبلغ مبانی ناب اسلامی حرکت نمایند، خاطرنشان کرد: نباید نسبت به مسائل سیاسی نظامی که به تعبیر مقام معظم رهبری، مولود حوزه است، بی تفاوت باشیم و تحلیل های سیاسی را ناظر به مبانی دینی و اهل بیتی مورد توجه قرار دهیم.

این استاد حوزه با تأکید بر این که باید توجه ویژه ای به منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان دغدغه مند ترین فرد کشور نسبت به نظام اسلامی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: تشویق، ترویج و تبلیغ برای حضور پرشور در انتخبات و بیان ویژگی‌های انسان وارسته از جمله رسالاتی است که بر عهده طلاب و روحانیون نهاده شده است.

وی دقت به جایگاه بین المللی نظام اسلامی را از شاخصه هایی لازم نماینده ملت دانست و اذعان داشت: از طلاب و روحانیون انتظار داریم ضمن پاسداری از نظام و فدا کردن خود در مسیر اسلام و انقلاب، به هیچ وجه نباید جایگاه والای شأن روحانیت را فدای اشخاص، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی نماید.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان این که ملوان کشتی انقلاب فردی طوفان دیده است که انقلاب را در دهه های اخیر از گردنه های حساس داخلی، منطقه ای و بین المللی به خوبی عبور داده است، خاطرنشان کرد: بیان معیارهای لازم برای نماینده موفق که دغدغه مند نسبت به  مشکلات و نیازهای ملت و کشور باشد مورد توجه طلاب و فضلا قرار گیرد، در مسیر بیان فضائل و الزامات نماینده شایسته نباید از مسیر عدالت خارج شویم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با تأکید بر این که از طلاب و فضلای جوان انتظار می‌رود، ضمن تقویت بنیه‌های علمی و اخلاقی، الگوهای والایی را سرلوحه حرکت علمی، اخلاقی و تبلیغی خود قرار داده، پیش از تحکیم بنیه ها، از ورود به مناسبت اجرایی پرهیز نمایند.

وی با بیان این که در تصمیم گیری‌ها و اظهار نظرها هیچ گاه از جاده عدالت نباید منحرف شویم، خاطرنشان کرد: رسانه های غربی و بوق های استکباری و صهیونیستی در تلاش هستند تا اغتشاشگران و آشوب طلبان را نماد مردم معرفی نمایند، در حالی که ملت ایران همواره حساب خود را از اغتشاشگران جدا نموده است.

این استاد سطوح عالی حوزه با تأکید براین که در این برهه حساس و دغدغه های اقتصادی، طلاب و فضلا باید جویای احوال یکدیگر بوده و احوال جوی یکدیگر باشیم، خاطرنشان کرد: تقویت پشتوانه معنوی و ارتباطات عاطفی، میان طلاب و فضلا در آلام دردها بسیار موثر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی افزود: باید با کاستن فاصله ها، همنوایی و همدلی ها را گسترش داده، ضمن جفظ و تقویت ارتباطات معنوی و اخلاقی، از این ظرفیت ارزشمند برای تاثیرگذاری بیشتر در منطقه و میان اقشار مختلف جامعه استفاده نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین اسدی، نماینده طلاب و فضلای شبستری حوزه علمیه قم نیز در این جلسه ضمن اشاره به فعالیت های انتخاباتی و حاکم شدن فضای انتخاباتی بر کشور، فرازهایی از منویات رهبر معظم انقلاب را تبیین نمود و اذعان داشت: دشمن در تلاش است تا از بستر انتخابات مجلس موج جدیدی از اغتشاشات را در کشور رقم زده، تا این موج را برای چند روز اخیر دنبال نمایند.

وی با تأکید بر این که امام علی(علیه السلام) و قطع پیوند مردم با ولایت، امام امت را ۲۵ سال خانه نشین نمود، خاطر نشان کرد: مردم ایران اگاهترین مردم در گستره تمام تاریخ بوده، بصیرت بالایی نسبت به رویکردهای سیاسی دارند.

نماینده طلاب شبستر در ادامه گزارشی از فضای انتخاباتی شهر شبستر ارائه نمود و یادآور شد: انتظار داریم افرادی که وارد میدان رقابت های انتخاباتی می شوند، اطلاعات عمیقی نسبت به اقتضائات، شرایط و نیازهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور به ویژه منطقه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اسدی به مشکلات اقتصادی کشور و دغدغه های به حق مردم نسبت به اوضاع اقتصادی اشاره نمود و یادآور شد: با توجه به دایره تاثیر انتخابات و نوع انتخاب ملت در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی؛ باید به موضوع بصیرت و بصیرت افزایی پیش از انتخابات، اهتمام بیشتری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha