جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان نیویورک، هدایای صلح به امدادگران اهداء کردند

حوزه/ گروهی از مسلمانان شهر اسکنکتدی در ایالت نیویورک، بسته هایی با نام «بسته های صلح» آماده سازی کرده و به مناسبت ایام عید آن ها را به امدادگران، کارکنان آتش نشانی و شهرداری اهدا کردند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lmtonline، مسلمانان شهر اسکنکتدی در ایالت نیویورک آمریکا، سبدهایی با بیش از 2 فوت ارتفاع حاوی شکلات و شیرینی به امدادگران شهرشان هدیه دادند تا از تلاش های بی وقفه آنان برای نجات جان مردم قدردانی کرده باشند.

این سبدها حاوی انواع شکلات، شیرینی، و تنقلات بود. بیش از 50 «سبد صلح» توسط بانوان مرکز اجتماعی مسلمانان در اسکنکتدی روز یکشنبه هفته گذشته آماده سازی شده و برای   گروه امدادگران بیمارستان ها، آتش نشان ها و همچنین کارگران شهرداری در سرتاسر شهر اهدا شد.

سمین خان یکی از مجریان این طرح گفت: اگرچه مسلمانان کریسمس را جشن نمی گیرند اما حضرت عیسی مسیح (ع) در اسلام محبوب است. اسلام بنیانگذاران همه ادیان را تکریم می کند و همه آنان را پیامبران صلح، عشق و برادری از سوی خدا به جهانیان قلمداد می کند.

بسیاری از غیرمسلمانان جامعه محلی مسلمانان را می شناسند که فعالیت های متنوعی از جمله غذا دادن به نیازمندان، پناه دادن به زنانی که از خشونت خانگی گریخته اند و دیگر فعالیت ها را برعهده دارند.

 طاهره خان یکی دیگر از مجریان این طرح که از زنان پیروان ادیان دیگر دعوت کرده بود برای کمک به تهیه بسته ها به او کمک  رسانی کنند دراین رابطه گفت: آن ها بسیار شگفت زده شدند. کارمندان بسیار خوشحال شدند و سبدها به بیمارستان ها نیز اهداء شدند.

طاهره گفت که مسجد وظیفه اصلی خود را به ساختن پل های میان ادیانی مبذول کرده و گفت: ما می خواهیم مردم از تمامی از ادیان بدانند که اینجاحاضر و آماده هستیم تا با آن ها کار کنیم. به آن ها کمک کنیم و با آغوش باز از حضور آن ها لذت می بریم.

وی خاطرنشان کرد: من باید باور کنم که عشق از تاریکی قدرتمندتراست. واقعا جایگزین آن چه خواهد بود.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha