جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرکز اسلامی لانگ آیلند و کلیسا، مراسم عید میان ادیانی برگزارکردند

حوزه/ در رویدادی سالانه، مراسم عید کریسمس میان ادیانی با همکاری کلیسای متحد متدیست وستبوری و مرکز اسلامی لانگ آیلند درنیویورک برگزار گردید که صدها نفر در آن شرکت کردند.

  به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از newyork، صدها نفر در شهر لانگ آیند نیویورک در آمریکا در مراسمی که به مناسبت عید کریسمس با همکاری مسجد و کلیسا برگزار شده بود شرکت کردند.

این یک رویداد میان ادیانی سالانه برای نشان دادن اتحاد میان مسلمانان و مسیحیان است که هرساله با همکاری مرکز اسلامی لانگ آیلند و کلیسای متحد متدیست وستبوری برگزار می گردد. در این مراسم همسایگان مسلمان و مسیحی در کنار هم غذا می خورند.

 دکتر اسما چودری به نمایندگی از مرکز اسلامی گفت:  وقتی برای کریسمس به برادران و خواهران مسیحی خود می پیوندیم ، این پیام عشق و صلح است  و همه باید به این پیام جهانی ایمان داشته باشیم.

رز  واکر عضو کلیسا نیز گفت: با روند ترویج نفرت و عدم تحمل افرادی که با ما یکسان نیستند،  بسیار مهم است خانواده هایی را که سنت های متفاوتی از ما دارند را از نزدیک ببینیم.

 دکتر عظما سید گفت: من فکر میکنم این بسیار مهم است که ما به جامعه بپیوندیم.

دکتر الوین سیلوستر از کلیسای متدیست نیز گفت: همسایه خود را مانند خودی دوست بداریم. این همان چیزی است که خداوند به پیروان همه ادیان دستورداده است. واین بالاترین آرمان است.

گفتنی است همکاری کلیسا و مسجد 15 سال پیش زمانی آغاز شد که اعضای کلیسا در روز شکرگذاری به خانواده های نیازمند بوقلمون می دادند. اما بسیاری از آن ها حتی آشپزخانه و فر برای تهیه این غذای عید را نداشتند. و به همین سبب همکاری مسلمانان را جویا شدند. آنها همچنین یک مراسم غربالگری سلامتی برگزار کرده و پزشکانی برای پیوستن به این طرح داوطب شدند تا به نیازمندان خدمات درمانی ارائه دهند.

این پنجمین سالی است که مرکز اسلامی برای برگزاری مراسم با  کلیسا همکاری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha