جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام واحدی

حوزه/ معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: امام خمینی(ره) جایگاه خواهران در تمدن نوین اسلامی را پایه‌ریزی کرد، چراکه نیمی از جامعه از زنان تشکیل شده که بر نیمی دیگر اثرگذاری بالایی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین واحدی، معاون امور حوزه‌های علمیه سراسر کشور، ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان، اظهار کرد: اسلام تمام زمینه‌ها را برای رشد تولید کرده است و از مبدا آنچه انسان برای حیات طیبه نیاز داشت، به انسان‌ها رساند.

وی ادامه داد: تلاش پیامبر صلی‌الله علیه و آله این بود که انسان‌ها بتوانند درجات عالیه حیات طیبه را طی کنند، چراکه کمال انسان، حیات طیبه است که به برکت پیامبر تمام بسترهای لازم فراهم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی با بیان اینکه در این میان اسلام یک گزاره ارزشمند برای جامعه بشر آورد، اذعان کرد: مرد و زن در حقیقت انسانی مشترک و تفاوت جنسیت مانع رشد و کمالات حیات طیبه نیست، بلکه هر دو می‌توانند تا افق‌های بلندی پرواز کنند و این ارمغان اسلام به بشریت است.

وی بیان کرد: عمل صالح شرط تحقق حیات طیبه است و اسلام اجازه مطرح شدن زنان را صادر کرد و به جایگاه زن اعتبار بخشید و تمدن‌های پوسیده را کنار گذاشت و زنی که مایه ننگ خانواده‌ها بود تا آنجا که آنها را زنده به گور می‌کردند، جایگاه ویژه در تمدن اسلامی پیدا کرد.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: امام خمینی(ره) جایگاه خواهران در تمدن نوین اسلامی را پایه‌ریزی کرد، چراکه نیمی از جامعه از زنان تشکیل شده که بر نیمی دیگر اثرگذاری بالایی دارند.

وی اضافه کرد: در تمدن ظاهر فریبنده غرب با مبانی پوچ‌انگاری جهان هستی، شکاکیت، ماده انگاری انسان، زن تنزل داده است، اما تمدن نوین اسلامی تلاش می‌کند زن  به حیات طیبه برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی در ادامه سخنان خود گفت: تلاش‌های حجت‌الاسلام فاضلیان بر کسی پوشیده نیست و همه مشاهده کردند که با حضور ایشان اقدامات بزرگی در حوزه خواهران همدان رقم خورد.

وی درباره خانم ام‌کلثوم امیدی، مدیر جدید حوزه خواهران همدان نیز گفت: وی بعد از اتمام سطح دو در همدان، سطح 3 را در جامعه‌الزهرا به پایان رساند و سپس دکترای علوم قرآنی اخذ کرد و دارای سوابق درخشان در زمینه مدیریت‌ است. با حضور او کارهای بزرگ برای حوزه‌های خواهران انتظار می‌رود که توسعه زمینه تصمیم‌سازی در بدنه حوزه خواهران استان همدان و ایجاد شبکه تصمیم‌سازی یکی از اقداماتی است که از وی انتظار می‌رود تا محقق شود.

حجت الاسلام واحدی افزود: نقش حوزه‌های علمیه خواهران این است که هم خود به حیات طیبه برسند و هم زمینه حیات طیبه سایرین را فراهم کنند و تصمیم گیری‌ها باید با پشتوانه تصمیم‌سازی‌ها انجام شود و امیدوارم که مهارت تصمیم‌سازی در استان همدان ارتقاء یابد.

وی خاطرنشان کرد: ما مجموعه‌ای نیستیم که عده‌ای مدرک بگیرند و بروند، بلکه حوزه مجموعه‌ تولید سرباز برای امام زمان(عج) است، لذا تربیت طلبه پویا مورد انتظار است که در این راستا باید اسناد هویت طلبگی احصا شود.

وی تأکید کرد: ارتقاء سطح علمی حوزه‌های علمیه خواهران در استان همدان اعم از کادر مدیریتی و طلاب مورد درخواست ما است تا جایی که شاهد باشیم به سرعت سطح سه در استان توسعه و بسترهای سطح چهار افراهم شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha