چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اجرای طرح فرصت در استان همدان

حوزه/ در طرح فرصت، افرادی که در زمینه جرایم ضد اخلاقی، شرب خمر، مدلینگ و جرایم سایبری که جرمشان در این موضوعات ثابت شده است، به جای آن که به زندان بروند و یا مورد مجازات واقع شوند، به مدت ۲۱ روز به گروه تبلیغی سپرده می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، بعد از ظهر امروز با حضور مدیر حوزه علمیه استان همدان، معاون تبلیغ، معاون تهذیب و مدیر مدرسه زنگنه همدان و مدیر کل دادگستری استان و شهرستان، دادستان و معاون پیشگیری از جرم قوه قضایه همدان، و حجت الاسلام وکیل پور، مدیر موسسه امین بیان استان تهران، نشستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از بزهکاران اخلاقی برگزار شد.

حجت الاسلام ارتقایی معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان با اشاره به برگزاری این نشست، خاطر نشان کرد: در این نشست مصوب شد با همکاری معاونت تبلیغ حوزه علمیه همدان و دادگستری استان، و با کمک حجت الاسلام وکیل پور و موسسه امیر بیان، اقدامات مثبتی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و حمایت از افراد درگیر، در قالب طرح فرصت، انجام شود.

وی افزود: حجت الاسلام وکیل پور، مدیر موسسه امیربیان استان تهران، و از اعضا شورای مرکزی تشکل فراگیر تبلیغی به عنوان مهمان در این جلسه طرحی را که در دادسرای ارشاد استان تهران با نام طرح فرصت، اجرایی کرده اند را برای حاضرین در جلسه ارائه کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان با اشاره به جزئیات طرح فرصت، خاطر نشان کرد: در طرح فرصت، افرادی که در زمینه جرایم ضد اخلاقی، شرب خمر، مدلینگ و جرایم سایبری که جرمشان در این موضوعات ثابت شده است، به جای آنکه به زندان بروند و یا مورد مجازات واقع شوند، به مدت ۲۱ روز به این گروه تبلیغی سپرده می شوند.

وی اظهار کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی، از جمله حضور در بهشت زهرا تهران و مزار شهدا، مطالعه کتب شهدا و آشنایی با زندگی و سیره شهدا، خصوصا زندگی شهید ابراهیم هادی، حضور در سالن ها تطهیر و غسالخانه تهران، اعزام به مناطق حاشیه شهر و مناطق محروم و سیل زده و زلزله زده در قالب گروه های جهادی و حضور در کلاس‌های اخلاقی و اعتقادی، از جمله برنامه های این موسسه است.

حجت الاسلام ارتقایی با تاکید بر اینکه اکثر افراد حاضر در این طرح بعد از طی این دوره، دچار تحول اساسی می شوند، ابراز داشت: دست نوشته هایی که این افراد از خود به جا می گذارند و ارتباط گیری هایی که حتی پس از پایان این ۲۱ روز کماکان وجود دارد، همه و همه حاکی از ایجاد تحولی بزرگی در این افراد است.

وی یادآور شد: این افراد بعد از حضور در این کلاس ها، ابراز ناراحتی می کنند که چرا قبل از این با شما و شهدا و سیره شهدا آشنا نشده ایم و این موضوعی است که در بین همه این افراد مشترک است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان با اشاره به اجرای این طرح در استان همدان، بیان کرد: این طرح در استان همدان با همکاری معاونت تبلیغ حوزه علمیه همدان و دادگستری استان همدان به زودی اجرایی خواهد شد.

آیت الله موسوی اصفهانی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم اجرای چنین طرح هایی در استان همدان، یادآور شد: حوزه علمیه و طلاب همدانی آمادگی کاملی برای همکاری با دادگستری همدان در کاهش آسیب های اجتماعی دارند.

محمدرضا عدالتخواه، مدیر کل دادگستری همدان، نیز با استقبال از این طرح خاطر نشان کرد: نگاه مجموعه قوه قضاییه، نگاهی پیشگیرانه است و اجرای طرح های حفظ قران کریم و موضوعات این چنینی در زندان ها نیز در همین راستا می باشد که به نتایج خوبی هم رسیده ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha