جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمود صفی زاده

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: بنا بر گفته مقام معظم رهبری یکی از مهم ترین رسالت های طلاب و روحانیون امید آفرینی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمود صفی زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان امروز از مدرسه علمیه خواهران ریحانه النبی (س) سنندج بازدید کرد.

حجت الاسلام صفی زاده در جریان این بازدید گفت: آغاز و پایان کارها با  هم پیوستگی و ارتباط دارند، وضعیت مطلوب ما در آینده به تلاش ما در امروز برمی گردد. آینده چیزی غیر از آنچه که ما الان انجام می دهیم نیست، پس آینده نباید برای ما مبهم باشد؛ آینده همان چیزی است که ما الان انجام می دهیم آینده مطلوب مستلزم انتخاب مسیر صحیح است، بنابراین اگر می خواهید از کارهای خود نتیجه خوب بگیرید باید مراقب زیر بناها باشید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در ادامه با اشاره به حکمت 48 نهج البلاغه، گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند:« پیروزی در گرو تدبیر است، حزم و دوراندیشی در گرو به کار گرفتن فکر، و تفکر صحیح در گرو نگه داری اسرار است».

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در مسائل مهم تمام جوانب مسئله را ببینید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید، این دور اندیشی می طلبد که انسان به فکر و اندیشه خودش اکتفا نکند، بلکه با دیگران هم مشورت کند کسی که از آراء مختلف استقبال کند و نظرات مختلف را بگیرد و مشورت کند با عقل و خرد آنان شریک می شود.

حجت الاسلام صفی زاده در ادامه با اشاره به حکمت 215 از نهج البلاغه، گفت: اختلاف، نابود کننده اندیشه و تدبیر است. بدترین چیز برای یک مجموعه این است که مجموعه با هم اختلاف داشته باشند؛ اختلاف سرچشمه همه بدبختی ها است و هیچ ملتی نابود نشده است مگر به سبب اختلاف و تنها در سایه اتحاد و هم دلی همه توفیقات نصیب انسان می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان تاکید کرد: علم خالی از عمل طبق گفتار امیر المومنین علی (ع) بی ارزش ترین علم است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به مضمون حکمت 98 نهج البلاغه گفت: انسان وقتی حدیثی یا روایتی را می شنود فقط شنونده نباشد بلکه در آن اندیشه و تفکر کند که قطعا رسالت طلبه ها نیز همین است.

وی با اشاره به حکمت 107 نهج البلاغه، گفت: عالمان نادان جهلشان قاتل آنها می شود یعنی علمی که به عمل منجر نشود جهل است و فایده ای ندارد.

حجت الاسلام صفی زاده در پایان  گفت: فقیه در دین کسی است که مردم را از رحمت الهی ناامید نکند و البته از مجازات الهی نیز آگاه کند، یکی از رسالت های طلاب همین است که مردم را نسبت به لطف خداوند ناامید نکنند که بنا بر گفته مقام معظم رهبری یکی از مهم ترین منش های طلبه ها امید آفرینی در جامعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha