سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حسینی قمی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: انسان‌ها باید برای فهم دین و احکام به اهل‌بیت(ع) مراجعه کنند تا گرفتار انحراف و قیاس در دین نشوند، انسان باید دین را فقط از اهل‌بیت(ع) دریافت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه ،  حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی امشب در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت در ادامه سلسله جلسات درس‌هایی از نهج‌البلاغه با اشاره به بخش دوم خطبه دوم نهج‌البلاغه اظهار داشت: خطبه دوم نهج‌البلاغه باعظمت، زیبا، مفصل و دربرگیرنده مطالبی است که حائز اهمیت است.

وی افزود: ابن ابی الحدید در خصوص حضرت علی علیه‌السلام می‌فرماید سبحان‌الله، خداوند چه امیرالمؤمنینی آفریده! منزه است خدایی که امیرالمؤمنین را به فضایلی آراسته که چند ویژگی دارد. فصیحان سخن نمی‌توانند عظمت سخنان او را بیان کنند و ایشان صاحب هر علم و دانشی است و خداوند او را الگو و اسوه صاحبان فضیلت قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی خاطرنشان کرد: در بخش دوم خطبه دوم نهج‌البلاغه حضرت توصیفاتی درباره اهل‌بیت(ع) دارد که بسیار مهم و دارای محتوا و مضامین عالی است.
سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: حضرت در این خصوص می‌فرماید، اهل‌بیت(ع) محل اسرار خداوند و مرجع احکام الهی هستند.

وی افزود: اینکه اهل‌بیت(ع) محل اسرار خداوند هستند، امری است که به دیگران عطا نشده و هیچ احدی نمی‌تواند از این اسرار اطلاع پیدا نماید و فقط به‌اندازه محدودی به اصحاب درجه‌یک مثل سلمان، ابوذر و مقداد عطا شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی تأکید کرد: اینکه اهل‌بیت(ع) مرجع احکام الهی هستند، به این معناست که انسان‌ها باید برای فهم دین و احکام به اهل‌بیت(ع) مراجعه کنند تا گرفتار انحراف و قیاس در دین نشوند، انسان باید دین را فقط از اهل‌بیت(ع) دریافت نمایند.

وی در ادامه گفت: حضرت در ادامه خطبه می فرمانید اهل‌بیت(ع) پناهگاه کتب الهی هستند و این بدین معناست که مفسر و تبیین‌کننده اصلی کتب آسمانی فقط اهل‌بیت(ع) هستند و بدون تفسیر اهل‌بیت(ع) فهم کتب آسمانی امری مشکل و باعث خطای انسان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی اظهار داشت: حضرت سپس می‌فرمایند اهل‌بیت(ع) کوه‌های دین الهی هستند و این تشبیه بدین معناست که اهل‌بیت(ع) همانند کوه که مانع لرزش زمین و زلزله می‌شوند، اهل‌بیت(ع) نیز مانع لرزش و انحراف دین می‌شوند، در مقابل حوادث همانند کوه راسخ ایستادگی می‌کنند و دین را حفظ می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه خطبه، آمده است هیچ احدی قابل قیاس با اهل‌بیت(ع) نیست و اهل‌بیت(ع) اساس و بنیان دین بوده و نباید هیچ احدی با آن‌ها قیاس شود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha