سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
بیش از 5 هزار نفر از گروه های ضدمسلمانی به حزب محافظه کار بریتانیا پیوسته اند

حوزه/ به گفته رسانه های محلی بریتانیا در هفته های اخیر بیش از 5 هزار عضو جناح راست افراطی و اسلام ستیز این کشور به حزب محافظه کار پیوسته اند و رهبر این احزاب نیز حمایتش را از حزب محافظه کار اعلام کرده است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، گروه های نژادپرست در بریتانیا حمایت شان را از حفظ محافظه کار و مواضع اسلام هراسانه این حزب اعلام کرده اند.

براساس گزارش رسانه های محلی بریتانیا در هفته های اخیر بیش از 5 هزار عضو جناح راست افراطی و اسلام ستیز در این کشور به حزب محافظه کار پیوسته اند.

گروه «بریتین فرست» اعلام کرده و دیدگاه های افراطی علیه «اسلام» سبب شده موضع اتخاذ شده توسط حزب محافظه کار را بپذیرد. این درحالی است رهبران بریتانیا اول ، پل گلدینگ و جیدا فرانسن ، سال گذشته به دلیل جنایات نفرت علیه اقلیت مسلمان انگلیس به زندان افتادند.

اشلی سیمون ، سخنگوی این گروه ، به نقل از مطبوعات محلی ، از جمله گاردین ، ​​گفت:  ما از حزبی حمایت خواهیم کرد که می خواهد موضع محکمی در برابر اسلام اتخاذ کند و به نظر می رسد که محافظه کار مایل به انجام چنین کاری است.

سیمون که مقامات انگلیس قبلاً تحت قوانین تروریسم در اکتبر گذشته پس از سفر به روسیه او را مورد بازجویی قرار داده بود افزود: اکثر پیروان ما از رویکرد سختگیرانه وزیر امور خارجه  پری پاتل و  نخست وزیر  بوریس جانسون قدردانی می کنند.

حزب محافظه کار در انتخابات 12 دسامبر پیروز شد. از بوریس جانسون بارها خواسته شد که دررابطه با اسلام هراسی در میان اعضای این حزب تحقیقاتی انجام شود ولی وی به اشکال مختلف از این کار طفره می رفت. جانسون گفت در طول مبارزات انتخاباتی ، تحقیقات در مورد همه نوع تبعیضی در حزب انجام خواه شد، تعهدی که مسلمانان انگلیس از آن راضی نبودند.

رهبر گروه گلدینگ ادعا کرد که به این حزب پیوسته است ، اما طبق گزارش ها ، عضویت وی توسط حزب محافظه کار تأیید نشده است.

هفته پیش گلدینگ گفته بود از اشاره های نژادپرستانه جانسون علیه زنان مسلمان خوشش آمده است! جانسون پیشتر در گفته های توهین آمیزی که انتقادات زیادی را از سوی مسلمانان بریتانیا برانگیخت، زنان مسلمان پوشیه دار را به «صندوق پست» و «سارقین بانک» مشابه دانسته بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha