یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدبان مطبوعات بریتانیا: روزنامه ها در قبال مسلمانان تبعیض قائل می شوند

حوزه/ رئیس سازمان استاندارد مستقل مطبوعات «ایپسو» اخیرا طی سخنانی از جانب خودش، از برخورد تبعیض آمیز مطبوعات و رسانه های جمعی بریتانیا علیه مسلمانان خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از فایننشال تایمز، یک دیدبان حقوق بشر در مطبوعات می گوید، روزنامه ها و رسانه های جمعی، در قبال مسلمانان مرتکب تبعیض می شوند.

به گفته یک مقام ارشد در دیدبان مطبوعات، «تصویری که از اسلام و مسلمانان در بریتانیا» در روزنامه ها به وجود آمده، سخت ترین معضلی است که در در 5 سال گذشته دیدبان با آن روبرو بوده است.

الان موسی که پس از 5 سال ریاست سازمان استاندارد مستقل مطبوعات «ایپسو» را به عهده داشته می گوید: از جانب خودم صحبت می کنم اما این گمان  را دارم که رفتار و برخورد روزنامه ها با مسلمانان در مطبوعات هر از چند گاهی به شکلی است که این برخورد در رابطه با یهودیان یا مسیحیان کاتولیک رومی را شاهد نیستیم.

وی این سخنان را در حالی بیان کرده که ایپسو قصد دارد دو ماه دیگر یک دستورالعمل داوطلبانه برای خبرنگاران منتشر سازد که نگارش درباره مسلمانان را به آن ها آموزش دهد.

  این درحالی است که براساس آمارهای 2017 از دفتر آمار ملی بریتانیا، مسلمانان حداقل 5% جمعیت این کشور را به خود اختصاص می دهند. این سازمان نظارتی پیش از این نیز توصیه های مشابهی برای روزنامه نگاران در رابطه با اخبار مرتبط به قربانیان جرایم جنسی و ترنس داده بود.

این تصمیم در پی جلسه رسیدگی به کمیته انتخابی وزارت کشور در سال گذشته درباره اسلام هراسی و رسانه های چاپی انگلیس بود که طی آن ایپسو متهم شد که به اندازه کافی کار نکرده است تا بتواند با نگارش التهابی و نادرست پیرامون مسلمانان مقابله کند.

سعیده وارسی ، رئیس پیشین حزب محافظه کار ، در آن زمان گفت: یک داستان ضدمسلمانی در صفحه اول مطبوعات باعث فروش بالا می شود. این چیز جدیدی نیست.ماقبلا اینجا بوده ایم. بعضی از این عنوان مشابه چیزهایی است که در سال های 1930 راجع به یهودیان می نوشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha