دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بازیگر مصری برنده گلدن گلوب از برخوردها در فرودگاه به خاطر مسلمان بودن می گوید

حوزه/ رمی یوسف که به تازگی به خاطر نقشش در یک سریال به عنوان مسلمان برنده جایزه گلدن گلوب شده است، با انتشار ویدئویی از برخورد ماموران فرودگاه با مسلمانان انتقاد کرد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از میدل ایست مانیتور، رمی یوسف،  یک بازیگر مسلمان مصری- آمریکایی تبار که به تازگی به خاطر سریال رمی برنده جایزه گلدن گلوب شده است، می گوید به خاطر مسلمان بودنش با مشکلات زیادی مواجه بوده و در فرودگاه لوس آنجلس با او مثل یک تروریست برخورد کرده اند.

 وی بخشی از یک ویدئو را در این رابطه منتشر کرده و عنوان آن را «بازرسی های تصادفی در فرودگاه وقتی مسلمان باشی!» گذاشته است.

 وی روز یکشنبه که جایزه خود را برای شرکت در مجموعه طنز رمی دریافت کرد گفت: الله اکبر! ممنونم خدا!

 وی پشت صحنه گفت: من از خدا بسیار سپاسگذارم و برنامه ما نیز درباره کسی بود که به دینش ایمان دارد. این بخشی از هویت نمایش ماست.

در این مجموعه رمی نقش یک مسلمان عرب اهل نیوجرسی نسل دوم را بازی می کند و که باید با دو ساختار خانواده مسلمانش و کلیشه هایی که هر روزه از طرف جامعه با آن ها روبرو می شود مقابله کند.

وی افزود: من حقیقتا دلم می خواهد تا مشکلات مان به عنوان مسلمان در اینجا را بررسی کنیم  و همچنین دوست دارم مسائلی را که افراد در درجه انسانی با آن ها روبرو هستند را نیز بررسی کنیم.

 گفتنی است سازمان تیم کیج، یک نهاد آزادی های مدنی انسانی اعلام کرده است که دستگیری مسلمانان در بنادر انگلستان و همچنین پایانه های فرودگاهی تحت مقررات ضد تروریستی مشکوک ، "اسلام هراسی ساختاری" است.

به گفته این سازمان مدنی، مسلمانان به ویژه زنان، با برخوردهای اهانت آمیزی در فرودگاه ها مواجه می شوند و در سفرهایشان باید مدت ها در انتظار بازبینی های امنیتی اضافی بمانند.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha