جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای مسلمانان بریتانیا از طرح تعریف اسلام هراسی در لندن استقبال کرد

حوزه/ شورای مسلمانان بریتانیا از تصویب طرح تعریف اسلام هراسی در شورای شهر منطقه هکنی در لندن استقبال کرده و خواستار مبارزه دولت با نژادپرستی علیه مسلمانان شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از hackneygazette، شورای مسلمانان بریتانیا از اقدام شورای شهر منطقه ای هکنی در شهر لندن  برای تصویب تعریف اسلام هراسی استقبال کرد.

شورای مسلمانان بریتانیا از اقدامی که توسط سازمان کارگری کلر هومیرا گاراسیا مطرح شد ، استقبال کرد و خواست شهرداری یک تعریف گروهی پارلمانی از اسلام هراسی داشته باشد.

این تعریف توسط گروه پارلمانی تمام احزب در رابطه با مسلمانان بریتانیا در دسامبر سال 2018 اعلام شد و در ماه می سال گذشته پس از آنکه دولت از تصویب آن منصرف شد ، به مرکز بحثی جنجالی تبدیل شد و مخالفان مدعی بودند که تصویب آن به «بررسی های بیشتر» نیاز دارد.

در صورت رأی گیری در جلسه شورا در هفته آینده، شهرداری هکنی متعهد خواهد شد که این تعریف را تأیید و تصویب کند، و همچنین علیه ظهور رو به رشد نژادپرستی علیه مسلمانان یا ادراک اسلامی مبارزه کند.

هارون خان دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا گفت: اسلام هراسی در انگلیس بسیار زیاد است ، که اغلب توسط سیاستمداران منتخب و رسانه ها انجام می شود ، که در نتیجه پیامدهایی در زندگی معمول مسلمانان از نظر برخوردهای نفرت محور، سوءاستفاده و آزار و اذیت گذاشته است.

وی افزود: این وظیفه همه - به ویژه همه سطوح دولتی است که مسئولیت مقابله با اسلام هراسی را به عهده بگیرند. ما از این اقدام استقبال می کنیم و از شورای هکنی خواسته  ایم که تعریفی را برای اسلام هراسی اتخاذ کنند قبلاً توسط تعدادی از شوراهای محلی ، احزاب سیاسی ، دانشگاهیان و سازمان های جامعه مدنی اتخاذ شده است.

هارون خان خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که شورای هاکنی برای اعلام اینکهما نژادپرستی را تحمل نخواهیم کرد به این طرح رای مثبت بدهد.

گفتنی است بیش از 14 درصد از جمعیت هاکنی مسلمان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha