سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
ابراز نگرانی مسلمانان کانادا از بی نتیجه ماندن تحقیقات درباره سناتور نژادپرست

حوزه/ شورای ملی مسلمانان کانادا در بیانیه ای ، نارضایتی خود را از پایان یافتن تحقیقات علیه یک سناتور که با گروه های راست افراطی، نژادپرستان و اسلام هراسان رابطه داشته اعلام نمود.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از muslimlink، شورای ملی مسلمانان کانادا از نتایج تحقیقات اخلاقی در رابطه با یک سناتور نژادپرست که با گروه های افراطی ضدمسلمانی روابطی داشته ابراز ناامیدی کرده و این تحقیقات را ناکافی دانستند.

سناتور پیر هیوزبویسونو با گروه های راست افراطی در فیس بوک از جمله اروپایی های ضداسلامی، راست افراطی لاموت در کبک کانادا،  نئونازی ها و پگیدا روابط نزدیکی داشته و یکی از اعضای این گروه ها بوده است. این افراط گرایان کسانی بودند که تظاهرات شارلوتزویل را به خشونت کشیدند.

گروه لاموت در کبک نیز گروهی بودند که ۴ ماه پیش از فرستادن سرهای خوک بریده شده به مسجد کبک، پیام های تهدیدآمیزی برای آن ها فرستادند. مسجد کبک، همان مسجدی بود که در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۷ مورد حمله تروریستی، یکی از هولناک ترین حملات در کانادا قرار گرفته و ۶ نمازگزار کشته شدند و چندین نفر دیگر مجروح شدند. فرد مسلح با انگیزه اسلام هراسی دست به این اقدام زده بود.

مصطفی فاروغ مدیر اجرایی این شورا گفت: این بسیار نگران کننده است که یک سناتور می تواند با عذرخواهی ساده تحقیقات علیه خودش را درباره مشارکت و همکاری با با گروه هار بسیار افراطی اینترنتی پایان دهد.

وی اظهار داشت: «عذرخواهی» سناتور با گفته های قبلی وی تناقض دارد، او پیش از این عنوان کرده بود که از روی کنجکاوی به گروه فیس بوک افراط گرایان پیوسته است و در جای دیگری نیز گفته بود که بدون رضایتش نام او را به شماری از گروه های راست افراطی اضافه کردند. این جای نگرانی دارد که یک سناتور می تواند به گروه های نژادپرست و اسلام هراس آنلاین بپیوندند و سپس بدون هیچ نگرانی با اظهار داشت یک عذرخواهی ساده از نظارت فرار کند. کانادایی سزاوار سیاستمداران بهتری هستند!

 شورای ملی مسلمانان کانادا اعلام کرد: ما برخلاف کمیته اخلاقی سنا، عذرخواهی سناتور را قانع کننده نمی دانیم! و با نزدیک شدن به سومین سالگرد قتل عام مسجد شهر کبک، وی باید عذرخواهی واقعی به جامعه اسلامی ارائه دهد. به تعهداتش  در خصوص تنوع، چندفرهنگی و برابری در کشور پایبند باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha