شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شعارنویسی ضداسلامی در مسجد جنوب لندن

حوزه/ پلیس اعلام کرد تحقیقاتی برای پیدا کردن عوامل شعارنویسی ضداسلامی در ساختمانی در همسایگی مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی بریکستون در جنوب لندن آغاز کرده است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، شعارهای ضداسلامی در نزدیکی مسجد محله بریکستون در محله جنوبی لندن پیدا شد. تحقیقات پلیس در این رابطه آغاز شده است. نیروهای پلیس اعلام کردند این شعارها حوالی ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه بر روی دیوار ساختمانی نزدیک به مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی واقع در جاده بریکستون پیدا شده اند،که توسط اسپری رنگ کشیده شده بودند.

 دراعلامیه منتشر شده توسط پلیس آمده است: افسران در تاریخ ۱ ژانویه در پی گزارش شعارنویسی ضداسلامی با اسپری رنگ به این محل اعزام شدند و تحقیقات کاملی در این زمنیه در جریان است.

 این نهاد افزود: جرایم نفرت محور متاسفانه به طرز تکان دهنده ای بر روی زندگی تمامی  اقشار ملت تاثیر منفی می گذارند و تمام مردم در لندن آسیب می بینند. همه اعضای جوامع ما حق دارند بدون ترس از سوء استفاده کلامی ، جسمی یا کتبی ، به زندگی روزمره خود بپردازند و پلیس  هیچ شکلی از تبعیض را تحمل نمی کند ، و ما متعهد هستیم تا حد ممکن با این قبیل جرایم را مقابله کنیم.

صادق خان شهردار شهر لندن نیز در پیامی توییتری نوشت که از شنیدن خبر شعارنویسی های اسلام هراسی با اسپری رنگ بر روی این مرکز اسلامی ابراز انزجار می کند.

آنجلا رینر ، دبیر آموزش سایه و پیشرو در مورد جای خالی معاون معاون رهبر ، سخنان خان را تایید کرد و گفت:  نفرت اسلام هراسی قابل قبول نیست و نباید تحمل شود ، منزجر کننده است ، نفرت جایی در جامعه ما ندارد و ما باید همیشه هر وقت اتفاق افتاد ، آن را به چالش بکشیم.  

محمد سیدات ، مشاور ، عضو کابینه لامبت برای امنیت جامعه نیز گفت:  بسیاری از ساکنان ما از اینکه در یک محیط خصمانه زندگی می کنند می ترسند. شعارنویسی های نژاد پرستانه ترسناک در کنیسه ها و مساجد لندن ما را دچار تفرقه نمی کنند، اما تایید کننده این حقیقت هستند که ما حق دارید نگران باشیم.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha