جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
توانمندی همسران شهدا

حوزه/ دوره توانمندسازی همسران شهدای مدافع حرم به همت اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی با همکاری مؤسسه ارغوان در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، فهیمه الیاسی از برگزاری دوره توانمندسازی همسران شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون از سوی اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام با همکاری مؤسسه ارغوان در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام خبر داد.

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: این طرح به منظور شناسایی، تقویت و توانمندسازی استعدادها و توانایی های همسران شهدا در گستره ملی و استفاده از ظرفیت آنها در انتقال ارزش‌های دینی و معنوی به نسل جوان برگزار شد.

الیاسی تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره، توان‌افزایی و مهارت‌بخشی در سه حوزه فردی، خانوادگی و اجتماعی به بانوان معزز عضو خانواده شهدای مدافع حرم، تبدیل ظرفیت‌های بالقوه خانواده شهدا به مهارت‌های بینشی و کاربردی و به خدمت‌گیری این توان در عرصه فرهنگی و دینی است.

وی یادآور شد: جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم در این دوره شرکت کردند و به مدت یک هفته در جامعه الزهرا علیهاالسلام حضور داشتند و از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی دوره بهره‌مند شدند.

الیاسی افزود: این دوره شامل موضوعاتی چون انقلاب اسلامی و نقش شهدای مدافع حرم در پیشبرد آن، نقش و جایگاه همسران شهدا در جامعه، آشنایی با معارف صحیفه سجادیه، آشنایی با احکام، هنر مهارت‌های زندگی، اخلاق خانواده در قرآن، راهکارهای تربیت اخلاقی فرزندان بود.

وی، کارگاه آموزشی «سلامت زنان و مهارت‌های سالم زیستن» را از پیوست‌های این دوره عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ، بیان احکام مختص بانوان و پیوست‌های مختلف فرهنگی از جمله زیارت حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام، زیارت مسجد مقدس جمکران از دیگر ویژه‌برنامه‌های این دوره بود.

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: برگزاری چنین دوره‌هایی می‌تواند در راستای شناخت و فهم درست نقش خانواده شهدا و جایگاه شهدای منتسب به این بزرگوارن در تحقق اهداف تمدن نوین اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مؤثر باشد؛ همچنین برگزاری این دوره‌ها به توانمندی خانواده معظم شهدا در عرصه مهارت‌های زندگی، چه در بعد فردی و چه در بعد اجتماعی کمک می‌کند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha