جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس اداره تبلیغ نوین فضای مجازی جامعه الزهرا

حوزه/ رئیس اداره تبلیغ نوین فضای مجازی جامعةالزهرا(س) گفت: با توجه به مأموریت جامعةالزهرا علیهاالسلام و افق چشم انداز ۱۴۱۰، عرصه زن و خانواده به صورت ویژه و جزو اولویت‌ها لحاظ شده که امیدواریم همکاری‌های متقابلی با شورای عالی انقلاب فرهنگی در این عرصه رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم آخوندی در نخستین جلسه مدیران فرهنگی تبلیغی و نمایندگان مجمع طلاب و اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام با خانم زهرا آیت‌اللهی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی که به صورت وبینار برگزار شد، جامعه الزهرا علیهاالسلام را بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مدظله العالی یک نهاد اثرگذار و مفید معرفی کرد و اظهار داشت: در بحث بیانیه ماموریت جامعه الزهرا علیهاالسلام و اساسنامه ای که جدیداً مصوبه آن به محضر رهبر معظم انقلاب مدظله العالی رسیده است، جامعه الزهرا علیهاالسلام به عنوان نهاد علمی حوزوی، مستقل و دارای کارکردهای تعلیمی تربیتی، پژوهشی و تبلیغی در عرصه‌های ملی و فراملی در نظر گرفته شده که در راستای اعتلای فکر، فرهنگ و تمدن اسلامی، پشتیبانی از نظام اسلامی و مسلمانان جهان با عمل به منویات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی و با تکیه بر اساتید فاضل، متقی و آگاه به زمان و کارکنان متعهد و توانمند و بهره‌مندی از نظام آموزشی تربیت محور، پژوهش مدار و نخبه پرور، نظام مدیریتی هوشمند و فرایندهای کارآمد به ماموریت خود می‌پردازد.

رئیس اداره تبلیغ نوین فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: مأموریت جامعه الزهرا علیهاالسلام، تربیت بانوان مهذب، عفیف، عالم، زمان‌شناس، انقلابی و مردمی، متعهد به تعالی خانواده، موثر در جامعه، توانا در تعلیم و تربیت، تبلیغ، تحقیق و مدیریت فکری و فرهنگی بانوان در سطوح عمومی و تخصصی است.

آخوندی افزود: استنباط تبیین و تعمیق آموزه‌های اسلام ناب و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و تولید علم و نظریه پردازی در عرصه‌های مختلف علوم اسلامی انسانی به ویژه پیرامون زن و خانواده و همچنین تبلیغ و ترویج ارزش ها، معارف و فرهنگ اسلام ناب و آموزه‌های مکتب اهل بیت علیهم‌السلام با تأکید بر موضوع زن و خانواده از دیگر مأموریت‌های جامعه الزهرا علیهاالسلام است.

وی همچنین به سند چشم انداز جامعه الزهرا علیهاالسلام در افق ۱۴۱۰ اشاره کرد و در ادامه بیان داشت: با توجه به مأموریت جامعه الزهرا علیهاالسلام و افق چشم انداز ۱۴۱۰، عرصه زن و خانواده به صورت ویژه و جزو اولویت‌ها لحاظ شده که امیدواریم همکاری‌های متقابلی با شورای عالی انقلاب فرهنگی در این عرصه رقم بخورد.

لزوم ارتباطات دوسویه میان جامعه‌الزهرا و شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده

رئیس اداره تبلیغ نوین فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه، خانم آیت اللهی را فرزند جامعه الزهرا علیهاالسلام معرفی کرد و گفت: از آنجا که شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده همانند جامعه الزهرا علیهاالسلام پیگیر مباحث زن و خانواده است، این دو نهاد می‌توانند ارتباطات دوسویه در این راستا داشته باشند.

آخوندی با اشاره به مطالبات جامعه الزهرا علیهاالسلام در حوزه زن و خانواده و گفتمان حجاب و عفاف در جامعه، یادآور شد: در جلسه ۸۶۴ شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده مورخ ۲۱ اردیبهشت ۹۹ شاخص‌های خانواده مطرح شد که در صورت امکان این شاخص‌ها در اختیار جامعه الزهرا علیهاالسلام قرار گیرد تا در این زمینه فعالیت‌هایی داشته باشیم.

 وی ادامه داد: در شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده، جدول مقایسه ای برنامه اول تا ششم توسعه در بحث زنان و خانواده بررسی شده و برنامه هفتم توسعه در حال طراحی است که جامعه الزهرا علیهاالسلام می‌تواند با در اختیار داشتن این جدول‌های مقایسه ای در سیاست‌های کلان نظام و برنامه هفتم حضور فعال داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغ نوین فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام همچنین به نرخ جمعیت اشاره کرد و گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام می‌تواند در حوزه افزایش جمعیت و فرزندآوری از ظرفیت طلاب، مبلغان و اساتید استفاده کند و در این راستا همکاری‌های گسترده ای با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشد.

آخوندی با اشاره به تأسیس دروس تخصصی در حوزه‌های علمیه، یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارائه گزارش کرونا، به موضوع راه اندازی دروس تخصصی در حوزه‌های علمیه مانند درس خارج فقه مهندسی ژنتیک و جنگ بیولوژیکی اشاره داشت که زنان و خانواده در مهندسی ژنتیک می‌توانند تأثیرگذار باشند و می‌توان از ظرفیت درس خارج جامعه الزهرا علیهاالسلام در این زمینه بهره مند شد.

وی درباره بحث فعال کردن کارگروه امور بین الملل زنان، گفت: با توجه به حضور بانوان بین الملل در جامعه الزهرا علیهاالسلام، این مؤسسه علمی حوزوی برای احیای کمیته بین المللی زنان که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

ظرفیت حوزه علمیه خواهران در عرصه زن و خانواده باید مورد توجه قرار گیرد

رئیس اداره تبلیغ نوین فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام همچنین به لوایح مختلف مانند حمایت از خانواده، حمایت از کودکان و نوجوانان، حمایت از زندانیان، دادگاه ویژه اطفال و سیاست‌های کلان در این بخش‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه الزهرا علیهاالسلام در همه این بخش‌ها می‌تواند ورود پیدا کند و همکاری‌های لازم را در زمینه‌های مختلف داشته باشد.

آخوندی پیشنهاد کرد در گزارش‌هایی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود، نقش حوزویان به ویژه خواهران پررنگ تر شود و در ادامه یادآور شد: در این جلسات انتظار می رود به ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران و فعالیت بانوان طلبه در عرصه‌های زن و خانواده بیشتر توجه شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون شورای هنر در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال فعالیت است، با توجه به اینکه بانوان طلبه هنرمند در رشته‌های مختلف فعال هستند، از ظرفیت‌های موجود جامعه الزهرا علیهاالسلام می‌توان استفاده کرد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر بانوان طلبه انقلابی و جهادگر بسیاری در حوزه‌های علمیه حضور دارند که در عرصه‌های مختلف دستاوردهایی هم داشتند که شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند این بانوان را به جامعه معرفی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha