جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انسیه خزعلی

حوزه/ معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با تاکید براستفاده و غنی سازی از ظرفیت شورای فقهی مسائل بانوان در راستای بررسی قوانین مربوط به زنان و خانواده، گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام می‌تواند در این حوزه‌ها ورود کند و در حل مسائل جامعه زنان پیشقدم باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور صبح امروز با حضور در جامعه الزهرا علیهاالسلام با مدیر، معاونان و برخی از مسئولان این مؤسسه علمی آموزشی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی این مؤسسه علمی حوزوی، ظرفیت‌های مختلف موجود را در راستای خدمت به مکتب تشیع و نظام اسلامی عنوان کرد.

برقعی تصریح کرد: مجموعه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همواره مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفته و عملکرد این مجموعه تاکنون رضاست‌بخش بوده است.

وی برای هرگونه همکاری جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با دولت و معانت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری استقبال و اعلام آمادگی کرد و در ادامه یادآور شد: در این مرکز حوزوی ۷۵ نوع مهارت‌آموزی برای بانوان در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی فعال است و هم کنون بیش از ۲۰ هزار طلبه در این مؤسسه مشغول به تحصیل هستند.

خزعلی نیز در دیدار با مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید قدوسی (ره) و ایام تحصیل در مکتب توحید، بر استفاده از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و کارکردی این مؤسسه علمی حوزوی از سوی دولت تأکید کرد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: امروز در حوزه عملکردی واقعاً نیازمندیم و علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی جامعه الزهرا علیهاالسلام از ظرفیت‌های عملکردی آن هم بهره خواهیم برد.

وی تأکید کرد: ما برای بهبود وضعیت فرهنگی جامعه نیازمند برگزاری نشست‌های متعدد علمی و پژوهشی نهادهای فرهنگی و کارشناسان مجرب این حوزه هستیم تا آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی علت‌یابی و برای آنها چاره‌اندیشی شود.

خزعلی، استفاده و غنی‌سازی ظرفیت شورای فقهی مسائل بانوان در راستای بررسی قوانین مربوط به زنان و خانواده را از نیازهای دیگر برشمرد و اظهار داشت: جامعه الزهرا علیهاالسلام می‌تواند در این حوزه‌ها ورود کند و در حل مسائل جامعه زنان به کمک شورا آمده و پیشقدم باشد.

دیدار معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور با نمایندگان اقشار مختلف بانوان استان قم در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در ادامه با نمایندگان اقشار مختلف بانوان استان قم دیدار کرد.

در این دیدار که پیش از ظهر روز پنجشنبه (۹ دی) در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، نمایندگان هر یک از اقشار به بیان دغدغه‌ها و مشکلات صنفی خود پرداختند و درخواست‌های خود را اعلام کردند.

لزوم برنامه‌ریزی اساسی در حوزه زن و خانواده

خزعلی پس از شنیدن مشکلات و درخواست‌های بانوان استان قم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی و یارانش اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا موضوع مهمی است که هیچگاه نباید از آن غافل شویم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ابراز داشت: در قم به دلیل مهاجرپذیر بودن به ویژه وجود آسیب‌هایی در حوزه زن و خانواده باید برنامه‌ریزی اساسی در حوزه خانواده داشته باشیم.

خزعلی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب در حوزه جمعیت و تخریب جایگاه زن در خانواده برنامه‌های بسیاری دارند، تصریح کرد: خداوند در آیه ۲۰۵ سوره بقره قرآن کریم، نقشه‌های دشمنان را به «لِیُفْسِدَ فِیهَا وَیُهْلِکَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ» تعبیر کرده است، یعنی هم برای از بین بردن اقتصاد و هم برای از بین بردن نسل ما، برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان نسل ایرانی و اسلامی را هدف قرار داده‌اند، تأکید کرد: اگر فضای مجازی درست نشود، می‌تواند کشنده نسل باشد.

مسئله حجاب باید از ادارات شروع شود / قانون‌های بسیاری در مورد حجاب داریم که متأسفانه تا به امروز اجرا نشده است

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با تاکید بر اولویت پیشگیری در همه امور، عنوان کرد: ما باید در حوزه فرهنگی سلاح دست گرفته تا بتوانیم هویت اصیل و اسلامی را به جوانان منتقل کنیم.

خزعلی تصریح کرد: ما برای رفع برخی آسیب‌ها در حوزه بانوان به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت مردم هستیم.

وی در ادامه به موضوع حجاب اشاره کرد و با بیان اینکه مسئله حجاب باید از ادارات شروع شود، گفت: قانون‌های بسیاری در مورد حجاب داریم که متأسفانه تا به امروز اجرا نشده، اما دولت برای اجرای این قوانین قاطعانه ورود می‌کند.

تجرد قطعی یکی از تهدیدهای جدی کشور است

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی بخش نرم افزاری جامعه است و ممکن است بخش سخت‌افزاری و عینی جامعه را دچار مشکل کند، گفت: تصمیم داریم با همت همه بانوان در یک طرح ملی و همراه با قاطعیت دولت در این حیطه وارد شویم.

خزعلی با همچنین به افزایش سن جوانان مجرد و تجرد قطعی آنان اشاره و تصریح کرد: تجرد قطعی یکی از تهدیدهای جدی کشور است؛ برای زوج‌های دهه شصت وام‌های خاصی در نظر گرفته شده که امیدواریم بخشی از مشکل رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از علل کاهش جمعیت به اقتصاد مربوط می‌شود، یادآور شد: ما در این حوزه به دنبال وعده‌های غیرقابل تحقق نیستیم، اما در حد توان، تأمین امکانات مورد نیاز برای ازدواج را دنبال خواهیم کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به مشکلات مسکن، بیان کرد: اگر بودجه کشور اجازه دهد امیدواریم قدم‌هایی را در این زمینه برای بانوان برداریم، هرچند دولت تصمیم ندارد سبب تورم شود.

بانوان باید در صحنه ورود کرده و میدان‌داری کنند

خزعلی با بیان اینکه بانوان باید در صحنه ورود کرده و میدان‌داری کنند، اظهار داشت: تلاش ما این است که با مشارکت بانوان مسائل مرتبط با بانوان را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه بیمه ناباروری در این دولت تصویب شده است و باید اجرایی شود، به نشاط اجتماعی بانوان اشاره کرد و گفت: بحث نشاط بانوان، زنان و مادران مبحث گسترده‌ای است که نیاز به پیگیری ویژه دارد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به مبحث دورکاری بانوان شاغل، خاطرنشان کرد: مشاغلی که امکان دورکاری داشته باشد و ادارات همکاری لازم را با بانوان ندارند، به ما معرفی کنید.

خزعلی در پایان تصریح کرد: تلاش دولت تسریع و تسهیل موانع است البته وعده نمی‌دهیم ولی به‌صورت جدی پیگیر هستیم.

بازدید معاون رئیس جمهور از بخش‌های مختلف استان

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور به نمایندگی از هیئت دولت، از شیرخوارگاه و مرکز نوباوگان صدف بهزیستی شهر قم بازدید کرد و پس از بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز و شنیدن مشکلات این مرکز، از خدمات کارکنان، کارشناسان، مددکاران، پرستاران، مراقبان و مربیان به ویژه در ایام شیوع کرونا قدردانی کرد و برای پیگیری موارد مطرح شده قول مساعد داد.

خزعلی همچنین با منتخبان اقشار مختلف بانوان کهک دیدار کرد و پس از شنیدن مشکلات و دغدغه‌های بانوان این شهر، با تأکید بر نقش بانوان در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: بانوان می‌توانند حرکت‌ساز باشند و ما نباید از ظرفیت قشر بانوان در جامعه غافل شویم.

وی با تاکید بر اینکه امید به زندگی میان بانوان بالا رفته و به ۸۰ سال رسیده است، افزود: ما باید برای رفع محرومیت‌زدایی بانوان تلاش کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه کارآفرینی برای زنان بد سرپرست، بی‌سرپرست و خودسرپرست از اولویت‌های دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: قالیبافی برای کشور ما ارزش آفرینی می‌کند به همین علت رفع موانع این کارگاه‌ها دنبال می‌شود.

خزعلی همچنین از شرکت دانش‌بنیان ایستا وطن قم بازدید و با مسئولان آن گفتگو کرد.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های ورزش بانوان قم

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در شامگاه پنجشنبه ۹ دی در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور رئیس‌جمهور و شماری از وزرا و مسئولانی استان قم در مدرسه علمیه امام موسی کاظم علیه‌السلام برگزار شد، حضور یافت و در ارائه گزارش خود، با بیان اینکه در این سفر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتباراتی درنظر گرفته شد، عنوان کرد: در این سفر برای ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی زنان تصمیماتی گرفته شد که برای اجرا نیازمند همکاری‌های استانی است.

خزعلی بیان کرد: در این سفر، ۱۷ میلیارد تومان برای راه‌اندازی مرکز مشاوره، ۹ میلیارد تومان برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و ۶ میلیارد تومان نیز برای بازپروری زنان آسیب‌دیده مصوب شد.

وی با اشاره به فقر استان قم در مراکز اختصاصی ورزش بانوان، گفت: برای افزایش نشاط بین زنان و دختران قم، ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز یک مجموعه ورزشی برای ورزش بانوان نهایی شد.

 

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha