سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام حسن منتظری

حوزه/ مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: باید اذعان کرد که نهادهای فرهنگی و دینی در بحث روشنگری عملکرد مناسبی ندارند، لذا از همه به ویژه روحانیون درخواست داریم که تلاششان را در این زمینه بیشتر کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام حسن منتظری امروز با امام جمعه سنندج دیدار و گفتگو کرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در این دیدار اظهار داشت: دشمنان امروز به دنبال ایجاد ناامنی و تفرقه در کشور است و برای رسیدن به این نیت خود دست به هر ترفندی می زند.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: با این حال باید اذعان کرد که نهادهای فرهنگی و دینی در بحث روشنگری عملکرد مناسبی ندارند، لذا از همه به ویژه روحانیون درخواست داریم که تلاششان را در این زمینه بیشتر کنند.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: یکی دیگر از مباحثی که باید بسیار مورد توجه باشد، بحث نماز جمعه می باشد زیرا نماز جمعه در اسلام از نظر فرهنگی، دینی و سیاسی بسیار حائز اهمیت می باشد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: امام جمعه به عنوان پدر معنوی جامعه باید موانع عدم حضور مردم در نماز جمعه را شناسایی و پیگیری کند و به دنبال یافتن راه حل های آن باشد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دشمن از چند جبهه مردم اهل سنت را آماج حملات خود قرار داده است.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: از یک سو جامعه اهل سنت که در بدنه نظام و در دستگاه‌های مختلف فعالیت دارند را وابسته نظام می‌خواند و برخی نسبت‌های غلط را به آنها می‌دهند و از سوی دیگر روی این موضوع که اهل سنت جایگاهی در نظام ندارد، دست‌ آویزی برای ایجاد تفرقه قرار داده است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: دشمن و تهاجم فکری و فرهنگی آن به قدری پیچیده است که اگر در برابر آن نتوانیم روشنگری کنیم بی شک باید منتظر شبهه در جامعه اسلامی باشیم.

این استاد حوزوی بیان کرد: لذا امامان جمعه و جماعت باید با بیان مطالب روز، اطلاع و آگاهی بالا و پاسخ بودن به مسائل مخاطبین زمینه رونق هرچه بیشتر نمازهای جمعه و مساجد را فراهم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha