جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بصیرت

حوزه/ ۳۱۳ نفر از اساتید و مدرسان بسیجی حوزه‏ ی علمیه‏ ی اصفهان در سالگرد یوم اللهِ «نهم دی» بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، ۳۱۳ نفر از اساتید و مدرسان بسیجی حوزه‏ ی علمیه‏ ی اصفهان در سالگرد یوم اللهِ «نهم دی» بیانیه ای بدین شرح صادر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذِینَ‏ یُبَلِّغُونَ‏ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لایَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ» (احزاب: ۳۹)

 تبلیغِ رسالات اللَّه، با این دوتا شرط عملی است: اولًا خشیت الهی لازم است؛ برای خدا باشد، در راه خدا باشد، ملهم از تعلیم الهی باشد... بعد، در مرحله‏ ی بیان حق: «و لایخشون احداً الّا اللَّه». چرا؟ چون حق و حقیقت، دشمن دارد؛ بیان حقیقت آسان نیست؛ زحمت زیادی دارد. این رنج را خیلی اوقات هم افراد نمی ‏فهمند، مردم درک نمی ‏کنند چه رنجی دارد کشیده می‏شود.

(بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‎ای (مدظله‎العالی) در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون‏ ۸۸/۹/۲۲)

در این بیانیه آمده است: خداوند منّان را شاکریم که در آغازین سال‎های گام دوم انقلاب اسلامی، شاهد تناور شدن نهال انقلاب و قدرت‎یافتن آن برای ایستایی در برابر فتنه ‏ها و هجوم‎های ناجوانمردانه‏ و سازمان ‏یافته‏ ی مستکبران و معارضان بیرونی و منافقان و مترفان داخلی در «جنگ احزاب»ِ انقلاب هستیم؛ شرایطی که نسل سوم انقلاب، آرام آرام برای حضور در میادین سخت مسئولیت‏ پذیری و گسترش رسالت انقلابی، کمر همّت می‎بندند و آماده ‏ی نقش ‏آفرینی در سطوح گوناگون تصمیم‎سازی و مدیریت کشور می‎شوند و با کوله‎باری از تجربه‏ ها‎ی تلخ و شیرین چهل‏ ساله‎ی نسل‎های پیشین، نقشه‎ی صعود برای فتح قلّه‎های بلند «تمدّن نوین اسلامی» را مرور می‏ کنند.

بخشـی از این فهرست بلند تجربیات، آشکار شدن نتیجه‎ی «نگاه ساده‎لوحانه‎ی برخی دولت‎مردان به آمریکای غدّار و امید واهی به اروپای مکّار»، به‎عنوان ناجی اقتصاد این کشور بود. بخشـی دیگر، توفیقات بی ‏سابقه‏ ی نیروهای جهادی در عرصه‎ی جهاد علمی و فن‎آوری علیرغم «تحریم ظالمانه‎ی ملت» در عرصه‏ های نیاز کشور بود. و بخش عمده‎ای از آن، آثار زیان‏ بارِ بی‎اعتناییِ مزورانه ‏ی طیفی از مدیران مدعیِ ولایتمداری، به سیاست‎های راهگشای رهبر حکیم انقلاب در ۴ سال گذشته درخصوص «تحقّق اقتصاد مقاومتی»، «حمایت از کالای ایرانی» و تکلیف اخیرِ «رونق‏ بخشـی به تولید» بود.

در این میان، شاید درس‏ آموزترین تجربه، تجربه‏ ی «حماسه‏ ی بصیرت امّت» در مقاطع حساس انقلاب، مثل دی ماه ۱۳۸۸، بهمن ۱۳۹۷ و در آخرین نمونه، آبان ۱۳۹۸ بود؛ تجربیاتی که به برگ‏ های زرین تاریخ دهه ‏ی اخیر انقلاب بدل شدند. 

آری! انقلاب اسلامی چونان کوره‎ای گداخته، ناخالصـی‎ها و آلودگی‏ ها را از طلای ناب معتقدین به ارزش‎های والای اسلامی و انقلابی جدا ساخته و در هر مقطع، عیار و خلوص این اکسیر را افزایش می‎دهد؛ گویا این وقایع، تحقّق وعده‎ی پیشوای صادق مذهب تشیع (علیه السلام) است که فرمودند: «و اللّه! لا یکونُ ما تَمُدُّونَ إلَیهِ أعیُنَکُم حتّی تُغَربَلُوا؛ لا و اللّه! لا یکونُ ما تَمُدُّونَ إلَیهِ أعیُنَکُم حتّی تُمَحَّصُوا»؛ نه به خدا، آنچه بدان چشم می‎کشید واقع نشود، مگر آن‎گاه که غربال شوید. نه به خدا، آنچه به سوی آن چشم می‎کشید واقع نشود، مگر آن گاه که در بوته آزمایش گداخته شوید...

لذا در این مقطع ویژه از تاریخ انقلاب، ما اساتید و مدرسین حوزه‏ ی علمیه‎ی اصفهان، ضمن درک حساسیّت اوضاع و الزامات حرکت تاریخیِ نظام، راز تدابیر شجاعانه، فداکارانه و عمیق رهبر معظم انقلاب (ادام الله ظله العالی) که موجب حفظ حرمت و اعتبار سران قوا و پیشگیری از تحقّق نقشه‎ی کثیف فتنه ‏گران در امتدادبخشـیِ بی حد و مرز به مطالباتِ تخریبگر ارکان نظام شد ــــ را درک نموده، ضمن حمایت از این تدابیر داهیانه، بر ضرورت مبارزه‎ی جدّی و بی‏ ملاحظه‎ی قوه‎ی قضائیه و دستگاه‎های امنیتی با متجاوزان به حقوق مردم تاکید می‎کنیم و از ریاست محترم آن قوه‏ ی انقلابی می‎خواهیم در برابر سفارش ‏ها و تهدیدهای حامیانِ به‏ ظاهر خیرخوانه ‏ی دانه ‏درشت‎های غارتگر بیت‏ المال در بدنه‏ ی اجرایی کشور، بی‎ملاحظه بایستد.

و بار دیگر تاکید می‎کنیم حضور هوشمندانه در صحنه‏ ی انتخابات پیش‎رو و واسپاری کرسی‎های مسئولیت به نیروهای انقلابی، ولایتمدار، جوان و خدوم، تنها راه حل مشکلات کشور و یگانه داروی درد‏های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی این کشور است.

امید که این ملت رنجدیده و بابصیرت، به‎زودی‎های زود، روزگار روشن و سراسر معنویت و شکوهِ تحقّق مسمّای اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) در این کشور ولایی را ببیند و خود را برای قیام آخرین، در رکاب موعود اُمم، حضرت ولی الله الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) آماده سازد.     


و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته   
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha