سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر به دنبال اصلاح امور و پیشرفت کشور و منطقه و شهر خود هستیم، گفت: باید در انتخاب های خود در انتخابات پیش رو بیشتر دقت کنیم، نتیجه انتخاب ها، تعیین نمایندگان مجلس و رئیس جمهوری است که دولت را تشکیل می دهد و بازخورد عملکرد آنان نیز به خود ما باز می گردد، بنابراین، سرنوشت معیشت و اقتصاد ما وابسته به انتخاب هایی است که خودمان انجام می دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در اجتماع ۹ دی مردم شهرستان قیر و کارزین، حماسه نهم دی ماه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ۹ دی روز بصیرت و تجدید بیعت امت با ولایت و روز تجلی عظمت امت اسلامی در برابر کفر است.

وی با بیان اینکه روحانیت و جایگاه امامت جمعه، مقام و شانیت اجرایی در دستگاه های دولتی ندارد، اضافه کرد: نقش اصلی آن در این زمینه ها صرفا دلالت خیر است.

امام جمعه شیراز در ادامه تصریح کرد: اگر به دنبال اصلاح امور و پیشرفت کشور و منطقه و شهر خود هستیم، باید در انتخاب های خودمان بیشتر دقت کنیم، نتیجه انتخاب های ما، تعیین نمایندگان مجلس و رئیس جمهوری است که دولت را تشکیل می دهد و بازخورد عملکرد آنان نیز به خود ما باز می گردد، بنابراین، سرنوشت معیشت و اقتصاد ما وابسته به انتخاب هایی است که خودمان انجام می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین، هر دو سال یک بار، یک انتخاب اساسی و کلیدی اعم از ریاست جمهوری و مجلس داریم و اگر مردم نیاز به تغییر جهت و اصلاح عملکرد در مجلس و دولت را احساس می کنند، باید با رایی که در انتخابات ها می دهند آن را اعمال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۹ دی روز بصیرت است، عنوان کرد: خداوند بصیرت را به چه کسی اعطا می کند؟ انسان باید دو چیز در خودش ایجاد کند تا خداوند به او بصیرت بدهد، نخستین چیزی که باید در انسان ایجاد شود، معرفت است، معرفت یعنی شناخت و گام مهم این شناخت، خداشناسی است.

وی ادامه داد: اطاعت از ولی امر، اطاعت از خداست چرا که خود خدا فرمان به اطاعت از ولی امر فرموده است و ولی امر ما که در پس پرده غیبت است، خود فرموده در دوران غیبت از فقیه شجاع و عادل و مدبر اطاعت کنید، بنابراین، تبعیت از ولی فقیه، تکمیل کننده توحید در انسان است و این تبعیت، منجر به بصیرت آدم می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان داشت: در سال ۸۸، تبعیت مردم ما از مقام معظم رهبری، در واقع حفظ حریم خداشناسی و امام شناسی آنان بود و نتیجه این تبعیت، تجلی بصیرت مثال زدنی بود که از جانب خدا به ملت ما ارزانی شد و این بصیرت در ۹ دی ۸۸ تجلی یافت.

وی تاکید کرد: طی دویست سال گذشته، تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی مرزهای ما مدام محدود شد و در جنگ های مهمی شکست خوردیم و عهدنامه های ننگینی چون ترکمانچای بر ما تحمیل شد و همه اینها به این علت بود که حاکمان ما، نه معرفت به خدا داشتند و نه عادل و شجاع بودند در نتیجه نه از جانب ملت خداو نه از جانبت خدا یاری شدند، اما شدیدترین و سهمگین ترین جنگ ها و تحریم ها در این ۴۰ سال بر ما تحمیل شده اما مقتدرانه و عزتمندانه مقاومت کردیم و به مسیر خود داریم ادامه می دهیم و یک وجب از خاک و ذره ای از منافعمان را از دست ندادیم که همه اینها به خاطر اتصال همزمان رهبر حکومت ما و مردم ما به توحید و ولایت است که در این ۴۰ سال ایجاد شده است.

امام جمعه شیراز ابراز کرد: معتقدیم اگر همچنان صبر و مقاومت در پیش گیریم، می توانیم موانع را برای همیشه از پیش پای ملتمان برداریم و به جایی برسیم که یک حکومت تامین کننده رفاه، امنیت و عدالت برای مردم ایجاد کنیم و این حکومت، زمینه ساز ظهور و انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) هم باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر قیر و کارزین نیز کارنامه درخشانی در دفاع از انقلاب و آرمان های اسلامی دارد و به مدت ۴ سال، پایگاه رهبری انقلاب مشروطه در استان فارس بود، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز بیش از ۲۰۰ شهید تقدیم اسلام کرده است که امیدواریم ظرفیت های این شهرستان نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha