پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حیدری

حوزه/ حجت الاسلام حیدری گفت: مقام معظم رهبری در طول این سال ها، کرارا هم از ساکتین فتنه و هم خواص بی بصیرت گلایه کرده اند، به هر روی مواضع این دست خواص هزینه های گزافی به کشور تحمیل کرد که در صورت موضع گیری به موقع و صریح چنین نمی شد.

حجت الاسلام عباسعلی حیدری عصر امروز در حاشیه جلسه مشترک هم اندیشی اساتید دفتر نهاد رهبری دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: عوامل اصلی ایجاد فتنه در درجه اول دشمنان خارجی نظام بودند که با فرصت طلبی و غنیمت شمردن اوضاع و احوال، ناآرامی های اولیه را به سمتی سوق دادند که به یک بحران فراگیر بدل شد.

وی ادامه داد: در وهله بعد غفلت یا غرض ورزی خواص بی بصیرت موجب شد تا نقشه دشمنان خارجی فرصت بروز و ظهور پیدا کند، همچنین فقدان سواد رسانه ای، شتاب زدگی و نبود عمق در نگاه سیاسی در میان برخی از توده ها به ایجاد و گسترش فتنه کمک کرد.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان افزود: مقام معظم رهبری از فتنه به مثابه یک بیماری یاد می کنند، در واقع در جامعه عواملی مختلفی از جمله افراط ها یا تفریط ها، سوء مدیریت، بی تقوایی و دنیا طلبی موجبات بروز چنین بیماری را فراهم آورد.

وی بیان کرد: در واقع بخش اعظمی از روند شکل گیری فتنه را می توان در اثر دور شدن مقطعی بخش های مختلف اجتماعی از مبانی و اصول انقلاب اسلامی تلقی کرد.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: به باور من بعضی از خواص اگر در بدو امر موضع خود را صراحتا و به طور شفاف با جریان فتنه مشخص می کردند، از تعمیق بحران به طور قابل توجهی جلوگیری می شد؛ مقام معظم رهبری در طول این سال ها، کرارا هم از ساکتین فتنه و هم خواص بی بصیرت گلایه کرده اند، به هر روی مواضع این دست خواص هزینه های گزافی به کشور تحمیل کرد که در صورت موضع گیری به موقع و صریح چنین نمی شد.

وی افزود: در واقع شکست فتنه را می توان به طور دقیق حاصل ترکیبی از بصیرت ملی و درایت رهبری تلقی کرد؛ هماهنگی بین ملت و رهبری، فتنه های متعدد پس از انقلاب را یک به یک خنثی کرده است که نمونه آبان ماه سال جاری را هم بایستی در همین راستا قرار داد.

 مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان  یادآور شد: منشأ نهم دی روحیه انقلابی، دینی و حق طلبی ملت ایران بود که پس از وقایع عاشورا در ایران غیرت اسلامی ایرانی مردم به جوش آمد و باعث شد تا بار دیگر صحنه ها را خالی نگذارند. تعبیر رهبر معظم انقلاب در این باره بسیار نافذ است که می فرمایند «مردم ما در مقابله‌ی با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه‌گران زد، این کار را خود مردم کردند. این حرکت یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلی معنا دارد؛ این نشانه‌ی این است که این مردم بیدارند، هشیارند»

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: خط مشی رهبر انقلاب برخورد سلبی و حذف افراد نیست، ایشان به کسانی که از خط انقلاب فاصله گرفته اند مجال می دهند تا ماهیت نادرست خود را نشان دهند و آن گاه این خود مردم هستند که از آنها فاصله می‌گیرند.

وی اضافه کرد: درباره بسیاری از اشخاص بعد از انقلاب چنین اتفاقی رخ داده است، صرف برخورد شدید با افراد نه تنها الزاما نتیجه مطلوب را در بر نخواهد داشت، بلکه اگر با حمایت تبلیغاتی دشمنان همراه شود به مظلوم نمایی و بزرگ ساختن کاذب آن شخص منجر خواهد شد.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: به باور بنده همان اتحاد بی نظیری که ذکر شد مابین درایت رهبری و بصیرت ملی برقرار گردیده است را باید تداوم بخشید، به هر روی دولت ها می آیند و می روند، اما اصل انقلاب اسلامی و نظام ولایت فقیه ب رمبنای رهبری و مردم بنیان نهاده شده است که بایستی آن را حفظ و صیانت کرد.

وی ابراز کرد: دشمنان خارجی با مهندسی وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ و بهره گیری از بی بصیرتی برخی خواص آن را به یک فتنه بزرگ بدل کردند؛ حضرت آقا در این باره فرمودند «گناه بزرگی که برخی از دست‌اندرکاران فتنه‌ها در کشور انجام می دهند، امیدوار کردن دشمن است؛ دشمن را امیدوار می کنند که می تواند منفذی در بین مردم، در بین عوامل گوناگون، در بین مسئولان نظام باز کند». به باور بنده دشمنان خارجی و عوامل داخلی در بروز فتنه به یک میزان نقش ایفا کردند.

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: حوزه و دانشگاه هم از لحاظ فکری جریان ساز هستند و هم بخش مهمی از اقشار اجتماع یعنی دانشجویان و طلاب را تربیت می کنند، وحدت فکری و هماهنگی مواضع این دو که از بدو انقلاب اسلامی مورد انتظار بوده است می‌تواند با افزایش بصیرت جوانان و معرفت افزایی در جامعه کمک شایانی به دفع فتنه ها کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha