پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 878747
۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳
مسجد دو محراب در گرجستان

حوزه/ باوجود اینکه در مسجد «دو محراب» در شهر تفلیس دو نماز جماعت مجزا برای شیعیان و اهل سنت اقامه می‌شود اما وحدت و اتحاد تنها صدایی است که از این مکان مذهبی به گوش می‌رسد.


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حجج اسلام والمسلمین محمد حسن زمانی و محمدرضا خوشخو که برای شرکت در همایش نقش معارف دینی در مقابله با جریان‌های افراطی به کشور گرجستان سفر کردند از مسجد دو محراب در شهر تفلیس بازدید کردند.
مسجد دو محراب جمعه یکی از مهم ترین جاذبه‌های گردشگری تفلیس است.

این بنا بیانگر این عقیده از جامعه گرجستان است که اقوام گوناگون با عقاید و ادیان گوناگون با آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند.
 روایت‌هایی که برای محراب‌های این مسجد هست متفاوتند ولی در نتیجه نهایت یکی از محراب‌ها برای شیعیان و دیگری برای سنی‌هاست و شیعه و سنی در کنار هم می‌توانند در این مسجد نماز بخوانند.

البته در نمازهایی که وقت دقیق دو مذهب مقداری متفاوت است آنها در دو وقت می‌خوانند. اما در نمازهای ظهر که همزمان است همزمان 2 نماز جماعت خوانده می‌شود و هر دو مذهب به یکدیگر احترام می‌گذارند.

در این مسجد همچنین 2 نماز جمعه می‌خوانند. البته قبلا اینجا 2 مسجد کنار هم بوده که پس از فرسودگی ساختمان تخریب و توسط یک از شیعان بازسازی شده و 2 محراب را نگه داشتند که داخل یک مسجد قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به بازدید از این مکان مذهبی گفت: پس از اقامه نماز جمعه بازدیدی از این مسجد داشتیم. تعدادی جوانان مهاجر از کشور اریتره که دانش آموز و کارگر بودند و جوانانی از فلسطین و سوریه را دیدیم که دور هم نشسته و صحبت می‌کردند و من مقداری با آنها راجع به جدیت و تحصیل علم و آمادگی برای تولید دانش و تمدن اسلامی در کشورهایشان صحبت کردم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha