پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ زکزاکی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، حمایت از شیخ زکزاکی را واجب دانست و تصریح کرد: شیخ نه تنها یک اسوه، بلکه یک حجت برای تمام علما و روحانیون است که در بدترین وضعیت و شرایط به تکلیف خود یعنی آگاهی و روشنگری مردم و برپایی اتحاد و وحدت عمل کرده و تا امروز بحمدالله سر خم نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در همایش علماء، روحانیون، اساتید حوزه علمیه استان تهران که پیش از ظهر چهارشنبه 11 دی، در حمایت از مظلومیت شیخ زکزاکی در مدرسه علمیه امام رضا(ع) تهران با حضور سه تن از دختران شیخ زکزاکی برگزار شد، اظهار داشت: حضرت امام(ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بارها تاکید می کردند که باید خود را آماده کنید و آماده نگه دارید برای دنیایی که در حال کوچک شدن است؛ منظور امام(ره) از این سخن یعنی وضعیت رسانه ای و بحث دهکده جهانی که در حال حاضر وجود دارد که باید در این دهکده جهانی بتوانیم پاسخ گوی مردم جهان باشیم.

وی ادامه داد: امام(ره) عزیز می فرمودند: هیج حادثه ای در جهان امروز در هر نقطه ای که اتفاق می افتد بدون تاثیر در نقاط دیگر جهان نیست، لکن تاثیر و اثر پذیری مردم از حوادث پیرامون خود و نقاط دیگر به سبب آگاهی و اطلاع آنها صورت خواهد گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: ما معتقد به این هستیم که جهان خیلی کوچک شده و حوادث جهان به ما مربوط است و اگر تاثیر مثبت بر این حوادث نگذاریم قطعا قدرت های استکباری این اتفاقات را مصادره به مطلوب خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تاکید کرد: نباید نسبت به جهان و اتفاقات در  حال رخ دادن بی تفاوت باشیم. این را نباید به تفکر انقلابی محدود کنیم و موضوعات جهانی صرفا موضوعات مربوط به انقلابی گری نیست، بلکه موضوعی کاملا ملی و میهنی است.

وی ادامه داد: وقتی دولت جنایتکار آمریکا صریحا اعلام می کند که انقلاب اسلامی ایران نیروهایی وفادار در سراسر جهان دارد و این را یکی از موانع حمله به ایران تلقی می کند و این یک واقعیتی بزرگ است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: من تعجب می کنم از عده ای روشنفکرمآب که خصوصیت انقلابی اسلامی را در ایجاد پیوند بین ملت ها نمی بینند!، اگر واقعا کسی روشنفکر به معنای حقیقی باشد و اصلاً با دین و مذهب هم کاری نداشته باشد و فقط به عنوان یک ایرانی بتواند این حقیقت را درک کند که انقلاب اسلامی توانسته بین امت ها پیوند و اتحادی ایجاد کند که به نفع منافع میهن و کشور ایران است.

وی به اقدامات و هزینه های کشور های غربی و اروپایی در خصوص غلبه فرهنگ خود بر جهان اشاره کرد و اظهار داشت: باید به این مسئله توجه شود که کشورهای اروپایی از قبیل فرانسه چه بودجه هنگفتی برای غلبه فرهنگی خود بر جهان خرج می کنند و این بودجه فرهنگی ما در مقابل بودجه فرهنگی فرانسه تقریبا صفر است، در عین حال باز انقلاب اسلامی توانسته است گفتمان خود را در جهان بیان کند.

وی ادامه داد: باید این سؤال در ما ایجاد شود که هزینه هنگفت فرهنگی کشورهای اروپایی برای کشور های جهان برای چه ایجاد شده؟ آیا واقعا اروپایی ها و آمریکایی ها درصدد پیشرفت فرهنگی در کشورهای فقیر هستند و یا دنبال منافعی برای خود؟

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان آیاتی از قرآن کریم، تاکید کرد: حمایت های ما از کشور ها و مردم ستمدیده جهان از لحاظ انقلابی بودن صرف نیست، بلکه در درجه اول کمک های انسانی است و باید به این نکته توجه کنیم خداوند در آیات مختلف قرآن کریم به آن تاکید داشته است.

وی افزود: طبق آیات قرآن کریم که اگر به اتفاقات جهان و حوادثی که در جهان اتفاق می افتد توجه نشود همین اتفاقات بر مردم و کشور ما نیز ایجاد خواهد شد و این یک سنت الهی است و روی این مسئله چقدر آیت الله العظمی بهجت تاکید داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از برخورد دیپلماسی کشور در خصوص کشته شدن مردم یکی از کشورهای آفریقایی، اظهار داشت: متاسفانه برخورد و مواضع بعضی از مسئولان و دیپلماسی کشورمان در خصوص کشته شدن و قتل عام مردم بی دفاع یکی از کشور های آفریقایی ضعیف بود و در عین حال با تاخیر چند هفته ای و آن هم با یک پیام جزیی از این جنایت فجیع رد می شوند، در صورتی که عده ای در کشور اروپایی دست به اعتراض زدند و مسبب این اعتراض ها هم خود دولت آن کشور است و ملاحظه می شود که مسئولان وزارت خارجه برای همدری با مجروحان و کشته شده گان این کشور اروپایی سریعا بیانیه صادر میکنند.

 وی ادامه داد: این برخوردها نشان می دهد بعضی از مسئولان ما بنا بر ظلم ستیزی را ندارند، چرا که یک سالی است اعتراضات مردم فرانسه  علیه نظام استکباری و علیه حلقه لندن، واشنگتن، تلاویو تظاهرات می کنند و دیپلماسی ما ساکت است. اگر همین اتفاقات در کشور ما اتفاق می افتاد، کشور های اروپایی و غربی بمباران رسانه و خبری خود را علیه ما فعال می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین در ادامه با اشاره به اقدامات و فداکاری های شیخ زکزاکی، اظهار کرد: اگر در آفریقا شیخ زکزاکی که اسوه تقوا و مقاومت است، تبلیغ و معرفی شود آن موقع تاثیر عظیم این اقدام را خواهیم بود.

وی ادامه داد: طبق گفته دختر برومند شیخ زکزاکی ،خیلی از افرادی که در نیجریه و کشور های اروپایی منتظر آزادی شیخ زکزاکی هستند برای حمایت از ایشان و اهداء امکاناتی برای شیخ بزرگوار لحظه شماری می کنند، چون که مسیر شیخ را مسیر انسانیت می دانند.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: در حال حاضر حمایت از شیخ زکزاکی از هر لحاظی واجب است هم از لحاظ جنبه انسانی و اسلام  و هم اینکه حمایت از ایشان برای منافع ملی ما نیز تاثیر خواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد: شیخ زکزاکی نه تنها یک اسوه، بلکه یک حجت برای تمام علما و روحانیون است که در بدترین وضعیت و شرایط به تکلیف خود یعنی آگاهی و روشنگری مردم و برپایی اتحاد و وحدت عمل کرده و تا امروز بحمدالله سر خم نکرده است، لذا باید حوزه های علمیه ما با توجه به این مرد الهی یک انقلابی در خود ایجاد کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha