جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: حوصله و برخورد صبورانه پرستار با بیمار بزرگترین مرهم بر درد او است، و لذا نحوه صحبت کردن ها می تواند بسیار امید بخش باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امشب در دیدار با جمعی از پرستاران همدانی، با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار خاطر نشان کرد: مخاطبان اصلی پرستاران بیمارانی هستند که مواجه با آنان نیازمند صبر و حوصله بسیار زیادی است و از آنجایی که در آموزش های دانشگاهی این موضوعات، آموزش داده نمی شود، عمده فعالیت های انان ناشی از روحیه این قشر است.

وی افزود: حوصله و برخورد صبورانه پرستار با بیمار بزرگترین مرهم بر درد او است، و لذا نحوه صحبت کردن ها می تواند بسیار امید بخش باشد.

امام جمعه همدان خواستار توجه به وضعیت معیشتی پرستاران شد و گفت: در محیط کار بیمارستان، نباید حس ایجاد فاصله بین پزشک و پرستار به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: یک پرستار، ساعت کار مشخصی ندارد و در تمام شبانه روز بالای سر بیمار مشغول پرستاری و رسیدگی به او است و در کنار همه خدماتی که ارائه می دهد، مسئولیتش هم بسیار بالا است که بر سختی های این حرفه می افزاید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید براین که ایجاد چنین حسی در بین پرستاران، آسیب زا می باشد، ابراز داشت: مسئولان نسبت به جامعه پرستاری باید حساسیت بالایی داشته باشند و در مراقبت و پرستاری از پرستاران توجه زیادی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کنارمسال معیشتی حفظ کرامت پرستاران نیز بسیار مهم است، یادآور شد: مسئله معیشت و حفظ کرامت و عزت دو موضوع متفاوت از یکدیگر است، و لذا اگر در مباحث مالی دست ما بسته است در نحوه برخورد با پرستاران هم دست و پای ما بسته است؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان مسیر رسیدن به معنویت را در قشر پرستار راحت تر از مشاغل دیگر خواند و گفت: در اسلام مسئله خدمت به دیگران بسیار ارزشمند عنوان شده است، خصوصا که اگر آن دیگران، بیمار هم باشند.

وی با بیان اینکه در دین اسلام در زمینه برخورد با مردم، فارغ از مذهب و دین بسیار سفارش شده است، اظهار داشت: امام علی(ع) می فرماید در برخورد با دیگران مراقب باشی، چراکه یا او مسلمان است و در دین با تو یکی است و یا اینکه انسان است و در انسانیت با مشترک؛ که در هر دو صورت تو باید در خدمت به هم نوع خدمت تلاش کنی.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha