شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ساداتی نژاد- نماینده کاشان در مجلس

حوزه/ ایران هفت سال در لیست سیاه FATF بوده و سه سال است که ما را با امضای بیشتر بندهای FATF، به لیست خاکستری فرستاده اند و فقط تصویب دو بند پالرمو و cft مانده است؛ حال سؤال اینجاست که آیا کشور در این سه سال پیشرفتی داشته است؟ آیا این امضاها تغییری را برای کشور ایجاد کرده است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در گردهمایی طلاب و فضلای کاشان، آران و بیدگل و نطنز که در مسجد مصطفی خمینی (ره) قم برگزار شد، نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به الگوی رفتاری آمریکا و استکبار با جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و از پیروزی انقلاب تاکنون، آمریکا از تمام تجارب خود در دنیا برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران بهره برده است؛ اما آنچه از گزارش ها دریافت می شود، نوع حرکت آمریکایی ها نسبت به ایران تغییراتی داشته است.

وی اظهار داشت: بیش از یک هزار رساله دکتری در غرب و اسرائیل درباره مکتب تشیع انجام شده است؛ آنچه از این مطالعات برآمده، این است که آمریکایی ها جنگ نظامی بر علیه ایران را کنار گذاشته اند؛ حتی زدن پهپاد گران قیمت خود توسط ایران اسلامی را جواب نداده اند؛ چراکه دریافته اند هرگونه حمله نظامی سبب انسجام مردم ایران خواهد شد.

ساداتی نژاد ابراز داشت: در مطالعاتی که اندیشکده های غربی انجام داده اند، مدل رفتاری آمریکا تغییر کرده است، به این نحو که همانگونه که امام علی(ع) با درخواست مردم به حکومت رسید و معاویه به جنگ روانی روی آورد و با فشارهای مختلف و کارکردن بر روی توده مردم، آنان را از مولا علی (ع) جدا کرد و در پایان به شهادت رسید، این مدل را در ایران اسلامی نیز پیاده سازی نماید.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: آمریکا بعد از فتنه ۸۸ به این مسئله رسید که برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران، باید حلقه امت و امام را از هم جدا کنند؛ به همین دلیل فشارها را بر روی اقتصاد و معیشت گذاشتند تا این کار انجام شود.

ساداتی نژاد تصریح کرد: تحریم های فلج کننده یکی از برنامه های آمریکا برای ایران اسلامی است تا مردم در فشار معیشتی قرار گرفته و ناامنی اجتماعی را در ایران به ارمغان بیاورند.

وی بیان داشت: پس از سقوط پهپاد آمریکایی ها و گرفته شدن نفتکش انگلیسی ها، اقتدار ایران اسلامی تقویت داشت و ترامپ پذیرفت که باید تعدیل فشارها اتفاق بیفتد؛ اما گرانی بنزین بهانه ای شد که آشوب های خیابانی در کشور اتفاق افتاد و این برنامه، یک پیام اشتباه را از ایران مخابره کرد که فشارهای حداکثری توانسته است در مسیر جدایی امام و امت را به پیش ببرد؛ لذا الان نگاه آنان این است که مسیر تحریم را با قدرت به پیش ببرند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز دشمن به دنبال برجام دوم در حوزه موشکی است تا جمهوری اسلامی پای میز مذاکره بنشیند و از داشته های خود عقب نشینی کند.

ساداتی نژاد ابراز داشت: اگر امروز مسئله FATF مجددا مطرح می شود برای تسهیل مسئله مذاکرات در کشور است تا بتوانند مجددا ایران را به پای میز مذاکره بکشانند.

وی خاطرنشان ساخت: ایران هفت سال در لیست سیاه FATF بوده و سه سال است که ما را با امضای بیشتر بندهای FATF، به لیست خاکستری فرستاده اند و فقط تصویب دو بند پالرمو و cft مانده است؛ حال سؤال اینجاست که آیا کشور در این سه سال پیشرفتی داشته است؟ آیا این امضاها تغییری را برای کشور داشته است؟

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه مجلس شورای اسلامی نیز کارهای مناسبی در این دوره نداشت و نتوانست از ظرفیت های خود استفاده نماید.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر بودجه سال ۹۹ به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، بیان داشت: متأسفانه شفافیت در بودجه سال ۹۹ وجود ندارد؛ اما تلاش می کنیم شرایط مطلوبی را علیرغم سختی ها در این بودجه ایجاد نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیر IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    0 0
    در عکس نماینده مجلس ایستاده و حاج آقا برروی مبل سلطنتی نشسته . حوزه نیوز سواد رسانه ای تون را ببرید بالا همین عکس اثر منفی میزاره روی افراد