چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام احتشام کاشانی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین احتشام کاشانی گفت: صبر حضرت زینب سلام‌الله علیها وسیله‌ای شد برای دست‌یابی به حیات طیبه و این بانوی بزرگوار با علم و عمل خودشان در مسیر خدا و جهاد فی سبیل الله توانستند نهایت بهره را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین احتشام کاشانی در شام میلاد حضرت زینب سلام‌الله علیها در شبستان امام خمینی(ره)حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: انسان برای اینکه بتواند در مسیر زندگی عنصر سعادت خود را تا لحظه مرگ حفظ نماید، نیاز به علم و فکر دارد و عقل تنهایی بدون بهره‌گیری از علم نمی‌تواند انسان را به کمال برساند و اندوخته تنها هم بدون تفکر شدنی نیست.

وی افزود: خداوند از انسان ایمان و عمل صالح می‌خواهد و حیات طیبه در سایه ایمان و عمل صالح امکان‌پذیر است.

امام‌جمعه موقت کاشان خاطرنشان کرد: صبر حضرت زینب سلام‌الله علیها وسیله‌ای شد برای دست‌یابی به حیات طیبه و این بانوی بزرگوار با علم و عمل خودشان در مسیر خدا و جهاد فی سبیل الله توانستند نهایت بهره را داشته باشند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها (بر حسب رسالتی که داشتند) به‌جای نشستن در خانه و پرداختن به زندگی، راهی کربلا شدند و مصائب بزرگی را به جان خریدند و اسوه صبر، استقامت، جهاد، سختی و رنج شدند.

وی افزود: بدون جهاد و استقامت و سختی نمی‌توان به حیات طیبه دست پیدا کرد؛ تحمل سختی‌ها و پیشه کردن صبر باعث می‌شود انسان به کمال برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احتشام کاشانی یادآور شد: ایادی استکبار و طاغوت نابود خواهد شد و خداوند به صابران وعده پیروزی داده است، مشروط بر اینکه اهل جهاد و استقامت باشند.

وی افزود: هسته اصلی دین را باید شناخت و به آن عمل کرد وگرنه پوسته دین به‌تنهایی کارساز نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها هم نافذه البصیره و هم دارای ایمان کامل و مستحکمی بودند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: بدون داشتن بصیرت نمی‌توان از فتنه‌ها عبور کرد و اگر خواص جامعه همه مطالب را در جامعه به‌موقع گوشزد نمایند، هیچ‌گاه فتنه‌ها شکل نمی‌گیرد.

وی اظهار داشت: فتنه‌ها در جمهوری اسلامی ایران هم‌زمان با انقلاب اسلامی شروع‌شده و در حقیقت همزاد انقلاب هست و تا سال ۹۸ نیز ادامه داشته است، اما با رهبری مقتدر و مدبر تمامی فتنه‌ها از بین رفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین احتشام کاشانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی نسبت به گذشته مستحکم‌تر شده و دشمنان نیز ضعیف‌تر شده‌اند و ان شاءالله در انتخابات پیش روی‌هم مردم با بصیرت شرکت کرده و مجلسی در طراز انقلاب تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha