پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در این چهاردهه بسیار ارزشمند بوده است گفت: انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ سال به دستاوردهای بسیار ارزشمند رسیده است و این در حالی است که همواره دچار چالش و توطئه از طرف دشمنان بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت هفته بصیرت که در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد اظهار کرد:در کلمه طیبه، اصل مبانی فکری و اعتقادی است، هر قدر مبانی اعتقادی و فکری یک جامعه مستحکم تر و ریشه دارتر، آن جامعه ماندگارتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه محصول و میوه شجره طیبه به اذن خداوند دائمی است افزود: عمل صالح محصول شجره طیبه است و آثار آن حتی بعد از مرگ هم وجود دارد، بدین صورت که هر چقدر عمل صالح بیشتر، روح انسان به مرتبه بالاتری می رود.

امام جمعه موقت تهران گفت: در مراتب هستی پدیده ای که از نظر علم، قدرت و همه ویژگی ها در مرتبه بالاتری است، به کمال مطلق نزدیک تر است و هر قدر این کلمه از مبدا فاصله دارد، مرتبه هستی پست تری دارد و در مقام پایین تری است؛ اما از آن جهت که یک کلمه الهی و مخلوق خداوند است، زیباست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فردا بیان کرد:‌ خداوند برای کلمه «طیبه» شامل انسان، جامعه، نظام سیاسی، خانواده و غیره سه ویژگی ذکر کرده است؛ اولین ویژگی این است که اصل و ریشه با ثبات، مستحکم و تزلزل ناپذیری دارد، سیلاب ها، طوفان ها و زمین لغزه ها آنها را از جا نمی کند و هر قدر این مبانی مبتنی بر اصول مستحکم و تزلزل ناپذیر علمی باشد، ماندگارتر است در غیر این صورت فرو می ریزد.

وی ادامه داد: هرقدر مبانی علمی و ایمان و معرفت قوی تر باشد، انسان استوارتر خواهد بود، به همین دلیل انبیاء بر حق ثبات دارند و ثابت و پایدار هستند و تغییر نمی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: فرع در «شجره طیبه» شاخه، برگ و تنه ای است که سر به آسمان ها برده است؛ اصل ریشه است و فرع روی آن اصل استوار است، ما اصل را نمی بینیم ولی فرع را می بینیم. در صورتی که هر چقدر اصل قوی تر و مستحکم تر باشد، فرع قوی تر و مستحکم تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه امیدوارم که خداوند نهاد حوزه‌های علمیه خواهران را از مصادیق برجسته شجره طیبه قرار دهد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی های شجره طیبه این است که حتی بعد از مرگ هم غذا تولید می شود بدین ترتیب که به میزان ثعه وجودی فرد، آثار عملی او دوام پیدا می کند و مولد غذا در حوزه های مختلف است. به تعبیر دیگر روح انسان پس از مرگ به واسطه اعمال صالح به مراتب بالاتر می رود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فضیلت و مقام والای حضرت زینب(س) و ضمن گرامیداشت ولادت ایشان خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) به معنای واقعی کلمه طیبه هستند و خانواده حضرت زهرا(س) کامل‌ترین مصداق کلمه طیبه است.    

وی با بیا اینکه منظور از شجره طیبه انسان مومن و به کمال رسیده است خاطرنشان کرد: شجره طیبه قرآنی ریشه های قوی و مستحکم دارد و گاهی قلب کوه‌ها را می شکافد و در دل زمین حرکت می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد افزود:ریشه در حین قدرتمندی و ثبات، حرکت دارد و این حرکت استحکام بیشتری به آن می دهد و رمز افزایش اقتدار شجره طیبه پایداری آن است.

وی افزود: اگر امروز دنیای اسلام را با نام جبهه مقاومت می شناسند و اگر حزب الله نماد مقاومت است برای این است که اخلاق بر آمده از ایمان دارد، اگر مقاومت فرزندان امام نبود و ایستادگی تربیت یافتگان مکتب امام نبود امروز شاهد ذلت و ناتوانی و اعلام شکست رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت اسلامی با رهبری حزب الله لبنان نبودیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انقلاب اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد ادامه داد: اگر جوانان غیور مسلمان، رزمندگان عزیز و شهدا و جانبازان نبودند امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار نبود.

امام جمعه موقع تهران افزود: امام خمینی(ره) فردی بودند که در دوران جوانی، طلبگی، مرجعیت، مبارزه با طاغوت، تبعید در  نجف، پاریس، جنگ تحمیلی، صلح و ... دارای یک شخصیت با ثبات و ساکنی بودند؛ همچنین رهبر معظم انقلاب نیز در تمام دوران‌های زندگی خود نیز به عالی‌ترین شکل این ثبات را به منصه ظهور گذاشته‌اند، ایشان چه در فراز و نشیب‌ها و چه در تنگناهای اقتصادی و سیاسی و در تمام دوران‌ها باثبات بوده که این ریشه در ایمان رهبر معظم انقلاب دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در این چهاردهه بسیار ارزشمند بوده است گفت: انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ سال به دستاوردهای بسیار ارزشمند رسیده است و این در حالی است که همواره دچار چالش و توطئه از طرف دشمنان بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه ادامه داد: در طول این چهل سال تلاش کرده‌ایم تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و با لطف خدا، عنایت حضرت ولی عصر(عج) و رهبری حکمیانه مقام معظم رهبری در این امر موفق بوده‌ایم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha