شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسن منتظری

حوزه/ رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسن منتظری، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون استان کردستان به زودی برگزاری می گردد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: هدف اصلی از برگزاری چنین برنامه ای ایجاد وحدت و همگرایی عملی در استان و کشور در سایه آموزهای قرآنی و دینی می باشد.

این استاد حوزوی بیان کرد: شناسایی و پرورش و شکوفایی استعدادهای قرآنی، تقویت روحیه اعتقادی و معنوی با بهره‌مندی از آموزه های دینی و اخلاقی برگرفته از مفاهیم قرآنی و... برخی از اهداف این مسابقات می باشد.

حجت الاسلام منتظری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: همچنین در این مسابقات از فعالان برتر حوزه قرآنی تجلیل به عمل خواهد آمد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: حفظ جزء ۳، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰  قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم از تفسیر آیات جزء ۶ قرآن کریم از جمله عناوینی است که در این مسابقات توسط شرکت کنندگان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: مرحله کشوری مسابقات قرآنی در اسفندماه سالجاری در استان آذربایجان غربی برگزار می گردد.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: در این مسابقات، روحانیون و طلاب شامل ائمه جمعه و جماعات و مدیران، مدرسین و فارغ‌التحصیلان مدارس علوم دینی اهل سنت حضور دارند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تاکید کرد: این مسابقات در 2 بخش خواهران و برادران روز دوشنبه هفته آینده در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار می گردد.

حجت الاسلام منتظری بیان کرد: در این مسابقات ۲۰۵ نفر از روحانیون و طلاب شرکت خواهند داشت که ۴۲ نفر روحانی برادر ۳۹ نفر طلبه برادر و ۱۲۴ نفر نیز از خواهران طلبه و روحانی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha