جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بیجار گفت: تقوا هنر معنویت انسان در برابر نفس شیطانی است و هرکسی که بتواند در این امتحان الهی سربلند بیرون بیاید، هر دو دنیای خود را به معنای واقعی آباد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی مرادی، عصر امروز در نشستی با جمعی از طلاب شهرستان بیجار اظهار داشت: یکی از مهمترین و بارزترین ویژگی هر فردی به ویژه طلبه و روحانی، داشتن تقواست.

امام جمعه شهرستان بیجار ادامه داد: تقوا مسیر حرکت انسان را بیمه می کند و مانند سپری، بدی ها را از ما دور می سازد، بنابراین تقوا را باید سپری در برابر آتش جهنم توصیف کرد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه تقوا و ورع زمینه تعالی انسان را مهیا می سازد، افزود: اگر در هر کاری تقوا را پیشه خود کنیم و خداوند را بر اعمال خود ناظر و حاضر ببینیم، بی شک مدینه فاضله ای خواهیم داشت که زندگی در آن آرزوی هر مومن و انسان خداترسی می باشد.

حجت الاسلام مرادی عنوان داشت: بزرگان دین همواره تقوا را پیشه خود کرده اند و جایگاهی که امروز در نزد ما دارند نتیجه این تقوا و پرهیزکاری است.

وی با اشاره به اینکه هوای نفس انسان را می تواند به قهقرا ببرد، بیان داشت: نفس اماره و هواهای نفسانی در مقابل تقوا قرار دارند، لذا اگر در زندگی خود نتوانیم به مبدا و اصل وجودی خود رجوع کنیم بی شک در دام نفس اماره خواهیم افتاد.

امام جمعه شهرستان بیجار گفت: تقوا هنر معنویت انسان در برابر نفس شیطانی است و هرکسی که بتواند در این امتحان الهی سربلند بیرون بیاید، هر دو دنیای خود را به معنای واقعی آباد کرده است.

حجت الاسلام مرادی اظهار کرد: با این وجود امروز بسیاری از عوامل فساد و تباهی در جامعه بشری آماده است که ما را از مسیر حق خارج و در مسیر باطل قرار دهد، بنابراین باید همواره ارتباط خود را معبود خویش حفظ نماییم و بهترین راه برای تداوم ارتباط معنوی، تمسک به قرآن، نماز و سایر واجبات دینی و شرعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha