چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید محمد سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ امام جمعه قم با بیان این که شهادت حاج قاسم سلیمانی نوید آزادسازی قدس و بستر ساز ظهور امام زمان(عج) است گفت: ترامپ و نتانیاهو بدانند به زودی از ارتش های آزادی بخش و مردمی جهان، جواب این ترور را دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در نماز جمعه شهر قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، با بیان اینکه خداوند با پرهیزکاران است، عنوان کرد: انسان قرار گرفته در مسیر سیر و سلوک، به آنچه خداوند امر فرموده توجه کرده و در آن راستا تلاش و مجاهدت می کند.

وی افزود: دشمنان دل پرکینه ای از مسلمانان دارند و باید همواره در اندیشه دفاع از اندیشه ها و ستیز با دشمن باشیم که این با تقوا حاصل می شود.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه ستم پیشگان از هدایت الهی محروم هستند، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند که کسانی که بر آبرسانی بر مومنان مسجدالحرام فخر می فروختند، مورد مذمت خداوند قرار گرفته اند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: در نزد خداوند متعال ایمان به خدا و هجرت و جهاد در راه خدا نسبت به اعمال دیگر دارای اولویت خاصی است، چرا که بسیاری از ره آوردهای دینی، ایمانی، سیاسی و اقتصادی در پرتو ایمان و هجرت و جهاد است.

وی تصریح کرد: ساماندهی بنیان یک اجتماع صالح و برآورده کردن آرزوی دیرینه امت های اسلامی برای تشکیل تمدن اسلامی در پرتو ایمان، هجرت و جهاد است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: اگر خداوند متعال تجاوز برخی از مردم را علیه برخی دیگر دفع نمی کرد، زمین را ستم فرا می گرفت، امیرالمومنین(ع) قسم یاد می کند که دین خدا جز با جهاد اصلاح نمی شود.

آیت الله سعیدی رونق اقتصادی را در پرتو جهاد دست یافتنی دانست و اضافه کرد: مومن با بصیرت می داند که هدف از جهاد و هجرت در راه خدا در سایه ایمان به خداوند است.

وی تاکید کرد: کسانی که جان و مال خود را در راه اعتلای کلمه الله قرار می دهند، به سعادت خواهند رسید.

نماینده ولی فقیه در قم در بخش دوم خطبه های نماز جمعه خاطرنشان کرد: اینکه خداوند انسان را به تقوا سفارش می کند به این دلیل است که تخلف از تقوا انسان را به شقاوت می کشاند و رعایت آن انسان را سعادتمند می کند.

وی افزود: یادآوری و پاسداشت دهه بصیرت دارای اهمیت فراوانی است که یک نمونه آن را در دفع فتنه آبانماه دیدیم، اگر مردم ما ۹ دی سال ۸۸ را فراموش می کردند، امسال نمی توانستند سیلی محکمی به صهیونیست ها و آمریکایی ها بزنند.

امام جمعه قم گفت: بیانات رهبر انقلاب در همه مناسبت ها و به خصوص در ۱۹ دی با مردم قم سخن می گویند و بدانیم مردم این میراث الهی را پاسداری خواهند کرد.

آیت الله سعیدی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب و سپاه پاسداران ادامه داد: مجاهد بزرگ، حامی مستضعفان جهان، افسر امام زمان(عج)، سرباز ولایت و سپهبد شهید حاج قاسمی سلیمانی و یار مجاهدش ابومهدی المهندس بعد از عمری خدمت صادقانه به گمشده خود یعنی شهادت نائل گردیدند.

وی تصریح کرد: این شهادت سرنوشت ساز در تاریخ این کشور دارای تاثیر فراوان خواهد بود و این شهادت بزرگ را به جهادمردان مقاومت تبریک و تسلیت عرض می کنم، همچنین خدمت امام زمان(عج) و نائب برحق ایشان این شهادت را تسلیت می گویم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: این شهادت قهرمانانه و مظلومانه حاج قاسم سلیمانی آثار عظیمی در پی خواهد داشت و این شهادت یادآور شهادت شهید بهشتی است که امام فرمود شهادت او با مظلومیت همراه بود.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: در سایه فرماندهی این مرد بزرگ، شکست صهیونیست ها در جنگ ۳۳ روزه لبنان و جنگ داعش در عراق و سوریه رقم خورد و مردم عراق به او عشق می ورزند.

وی تاکید کرد: شخص ترامپ بداند حاج قاسم سلیمانی در زمان حیات خود خواب را از آنان گرفته بود، امروز نیز دنباله داران راه او کاخ سیاه آن ها را به لرزه در خواهد آورد.

نماینده ولی فقیه در قم خاطرنشان کرد: قرآن به ما خطاب می کند که در تعقیب و جست و جوی دشمن کوتاهی نکنید، مسلمانان پاداش الهی را پیش رو دارند اما دشمنان این امید را ندارند.

وی افزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی نوید آزادسازی قدس و بستر ساز ظهور امام زمان(عج) است و حداقل دستاوردهای این عزیزان شکست آمریکا در منطقه خواهد بود.

امام جمعه قم گفت: اکنون دولت عراق در اثر این جنایت، باید قانون اخراج آمریکایی ها از عراق را اعلام و اعمال کند؛ حاج قاسم سلیمانی به دعوت رسمی عراق به آن کشور رفته بود، باید عراقی ها هم از آمریکایی های مهمان کش انتقام بگیرند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: آمریکا و نظام سلطه با این اقدام خود جبهه مقاومت را قوی تر کردند، حاج قاسم به آرزوی خود رسید، اما حاج قاسم ها راه او را ادامه داده و آتش بر اردوی دشمنان خواهند افکند.

وی تصریح کرد: ترامپ و نتانیاهو بدانند به زودی از ارتش های آزادی بخش و مردمی جهان جواب این ترور را دریافت خواهند کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: شهادت مردان بزرگ برای آنان سعادت و برای امت اسلام پیروزی و نصرت خواهد داشت، شعار مرگ بر آمریکا بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی روح و رنگ بیشتری خواهد یافت.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: شعار مرگ بر آمریکا نه تنها از زبان مردم ایران، بلکه با این جنایتی که مرتکب شدند، از زبان تمام آزادی خواهان دنیا سر داده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    ای ترامپ بی‌شعور اگر رهبر عزیزمان دستور بده که شما جوان‌های ایران باید بروید داخل خانه ترامپ وان را دستگیر کنید ما با جان دل حرکت میکردیم گوشت را می‌گرفتیم نزد آقامون می آوردیم تا انتقام خون حاج قاسم را بگیریم ،جانم فدای رهبرم سیدعلی خامنه آقا خیلی دوستت دارم،