جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمازجمعه

حوزه/ امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه به همت حاج قاسم سلیمانی پایه‌های قدرتمند جبهه مقاومت، محکم‌تر شد، گفت: به دشمن پاسخ سخت و دندان‌شکنی خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین  عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، اظهار کرد: شهادت علمدار رهبر فرزانه انقلاب، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، یاور مستضعفان جهان را خدمت امام زمان(عج)، رهبر فرزانه انقلاب، یتیمان سوریه، لبنان، یمن، فلسطین، غزه و همه مستضعفانی که چشم امید به این سردار رشید داشتند، تسلیت عرض می کنیم.

وی تصریح کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ویژگی های عجیبی داشتند که بعدها شناخت مردم از ایشان دقیق‌تر خواهد شد. شرایط زندگی و مسئولیتشان به گونه ای بود که در زمان حیات آن شهید والامقام کمتر درباره ایشان صحبت می شد اما از این پس بیشتر از ایشان خواهیم شنید 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اعتقاد راسخ و اعتماد کامل به وعده های الهی داشت و وعده های خدا را عمیقاً باور داشت. صحبت های ایشان که در قالب خاطرات شنیده ایم که پیام رهبری را به سیدحسن نصرالله منتقل کرد و وعده پیروزی داده بودند، نشان دهنده این معناست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: شخصیتی همچون سردار سلیمانی در تمام سال های عمرش پای کار جریان مقاومت بود و در شرایط بسیار خوف و خطر و تعقیب و گریز در سوریه و مبارزه با داعش ایستادگی کرد تا پیروزی بزرگی حاصل شد. این سردار رشید و سپهبد عزیز اهل استقامت و ایستادگی در راه خدا بود و اسم ایشان در تحقق آیات الهی که "اگر در مسیر خدا استقامت بورزید خدای متعال پشتیبان شما خواهد بود"، ثبت شد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: سردار حسین همدانی هم شبیه سردار سلیمانی همین رویه استقامت و مجاهدت را در پیش گرفته بود و در دوران بازنشستگی و استراحت خود پس از عمری حضور و فرماندهی در دوران جنگ و دفاع مقدس؛ وارد حوزه جریان مقاومت و دفاع از حریم سوریه شد و پای کار انقلاب ماند تا به شهادت رسید.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی شخصیتی بود که در دوران بازنشستگی خود به سر می برد اما در عراق و سوریه و غزه و یمن و لبنان حضور فعالانه داشت و معتقد بود جریان مقاومت باید به نقطه مطلوبی برسد. این تفکر توانسته بود استکبار جهانی را مستاصل کند و اسرائیل را به زانو درآورد و کشورهای دست نشانده امریکا را به ذلت کشاند و نقشه های انگلیس را به خودشان برگرداند.

 حجت الاسلام والمسلمین  عابدینی گفت: سردار سلیمانی شخصیتی بود که مقاومت را در یک سطحی بلند و در اعتلایی تحسین برانگیز قرار داد و کار خود را به خوبی انجام داد و سپس به شهادت رسید. این فرمانده شهید هیچ کوتاهی در حوزه کاری خود نداشت.

امام‌ جمعه قزوین گفت: به همت سردار بزرگ اسلام سردار سلیمانی پایه های قدرتمند جریان مقاومت در مقابل کفر و استکبار جهانی مستحکم شد. سردار سلیمانی با خدای متعال معامله کرد و گفت خداوندا من از این دست و پا و جسم و فکر خیلی در راه تو کار کشیدم و برای رضای تو کار کردم و درخواستم این است که خریدار این عمل و جسم و جان من خودت باشی. شهادت یعنی خداوند با قیمت و ارزشی که برای بندگان خود قائل است آنها را خریداری کند.

وی ابراز کرد: امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب درباره سردار سلیمانی می فرمایند؛ ایشان تمام عمر خود را در راه مجاهدت و در راه خدا گذرانید و چهره بین المللی مقاومت است و فقط مختص ایران اسلامی نبود. همه مستضعفان عالم می توانند به مسیر سردار سلیمانی تکیه کرده تا به مسیر آزادی و آزادگی دست پیدا کنند.

 خطیب نمازجمعه قزوین یادآور شد: همه دلبستگان جریان مقاومت چه مسلمان و چه غیرمسلمان، خونخواه ترور سردار سلیمانی هستند و به فرموده رهبر عظیم الشان انقلاب ما انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که به این جنایت دست زدند. ملت ها و مسلمانان جهان در انتظار یک انتقام کوبنده علیه جنایتکاران هستند که این انتقام به قدری سخت خواهد بود که امریکایی ها را از غلطی که انجام داده اند سخت پشیمان خواهد کرد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: انتقام ما از مستکبران و تروریست ها و عاملان شهادت سردار سلیمانی به حدی جدی است که بساط اسرائیل جمع می شود و امریکایی ها نمی توانند در منطقه دوام بیاورند و باید گور خود را جمع کرده و از منطقه خارج شوند.

امام جمعه قزوین یادآور شد: شهید ابومهدی المهندس، یار و برادر همیشه همراه شهید گرانقدر سپهبد قاسم سلیمانی که ایشان نیز در حقیقت سلیمانی کشور عراق بود و نقش آفرینی داشت، در این اقدام تروریستی به شهادت رسید.

وی افزود: شهید ابومهدی المهندس در خاطرات خود می گفت من سرباز سردار سلیمانی هستم و سردار سلیمانی نیز تعبیری با همین مضمون را برای ایشان به کار می برد که نشان دهنده اخلاص، ایمان و تواضع آن دو بزرگوار بود و خداوند به همین خاطر عظمت و بزرگی بسیاری به آن دو عزیز عنایت کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین  عابدینی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند راه مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه پیدا خواهد کرد و در این حرکت و راه شهید سلیمانی، ذره ای سستی به وجود نخواهد آمد، بلکه با شتاب و قدرت بیشتر ادامه خواهد یافت.

خطیب جمعه قزوین عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند که پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک خواهد بود. دشمن خیال نکند سردار سلیمانی را از ما گرفت، مقاومت تضعیف خواهد شد.

وی افزود: همانطور که پس از شهادت حمزه عموی پیامبر(ص) و ابوالفضل(ع) در حادثه عاشورا اسلام با قدرت به کار خود ادامه داد و دشمنان نابود شدند، امروز نیز آرمان های جبهه مقاومت، حق و ایمان با قدرت ادامه می یابد و همانند گذشته، یزیدیان و کافران زمان نابود خواهند شد و اسلام به پیروزی خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اگر با شهادت این شهید گرانقدر جبهه مقاومت لطمه می خورد و تضعیف می شد، خدا مانع از آن می شد. خداوند کارش این است که حق را به پیروزی برساند و شهادت سپهبد سلیمانی و یارانش را نیز در مسیر پیروزی مسلمانان و مستضعفان و شکست دشمنان قرار خواهد داد.

امام جمعه قزوین به فتنه انگیزی های آمریکایی ها در عراق اشاره کرد و گفت: این سومین غلطی بود که آنها انجام دادند. آمریکایی ها در عراق و لبنان فتنه انگیزی کرده و به اختلافات داخلی دامن زدند، پس از آن به حشدالشعبی حمله کرده و تعدادی از آن عزیزان را به شهادت رساندند و این اقدام، سومین غلط آمریکایی ها بود.

وی اضافه کرد: یقیناً سیلی محکم مسلمانان به جبهه استکبار و انتقام خون شهیدان از شیاطین مستکبر، جلوی شیطنت های بعدی آنها را می گیرد. اگر دست به انتقام نزنیم و آمریکایی ها سیلی محکم ما را بر صورت خودشان احساس نکنند، ممکن است مرتکب غلط های دیگر هم بشوند. دشمن حیوان درنده ای است که اگر تعقیبش کنیم، فرار می کند.

به دشمن پاسخ سخت و دندان‌شکن داده می شود

 حجت الاسلام والمسلمین  عابدینی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به ما آموخته اند که در مقابل شیطنت دشمن باید محکم بایستیم و پاسخ سخت و دندان شکن بدهیم.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه به روایتی در این ایام شهادت صدیقه کبری(س) است، گفت: شهید قاسم سلیمانی در ایام شهادت صدیقه کبری(س) مجلس سوگواری در حسینه‌ی خود داشتند و ایام شهادت آن بانوی بزرگوار اسلام را تسلیت عرض می کنیم 

وی افزود: سردار سلیمانی برای رهبری مانند ابوالفضل(ع) برای امام حسین(ع) بود و نمی دانیم در دل رهبری در فقدان این سردار شهید چه می گذرد؟ امیدواریم سرداران عزیز جای خالی آن شهید والامقام را پر کنند و با عزت و اقتدار بیشتر پیشرفت جبهه مقاومت و ذلت دشمنان اسلام را شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: مقاومت اسلامی زمانی خیلی ضعیف و مظلوم بود اما امروز مقاومت اسلامی قدرتمند است و اثر اینکه شهدا زنده هستند را در زندگی می بینیم و از خدا می خواهیم روح این شهید بزرگوار با شهدای کربلا محشور باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha