شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلمانان بیرمنگام برای بی خانمان ها پناهگاه راه اندازی کردند

حوزه/ با آغاز فصل یخبندان، گروه های اسلامی شهر بیرمنگام با همکاری همدیگر، کمک داوطلبان و جمع آوری کمک های مالی موفق شدند پناهگاهی را برای بی خانمان های شهر راه اندازی کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از birminghammail، جامعه اسلامی بیرمنگام در انگلستان در طی ماه های یخبندان زمستانی که به زودی از راه می رسند، برای بی خانمان های شهرشان، پناهگاه با تخت خواب فراهم کردند.

از روز دوشنبه 6 ژانویه 2020، بی خانمان های شهر به یک مرکز مطمئن برای سکونت در فصل زمستان دسترسی پیدا می کنند. این نخستین باری است که مسجد و جامعه اسلامی گرین لین با همکاری سازمان کمک مسلمان و موسسه الصوف، از طریق جمع آوری کمک های مالی و متخصصان، به راه حلی برای مشکل بی خانمانی در خیابان ها اقدام کرده است.

در همین راستا نیز بسیاری از داوطلبان مساجد شهر، در ایام تعطیلات از خانواده هایشان دور می مانند تا این واحد را که برای 25 نفر ظرفیت دارد تا ماه مارس اداره کنند.

کامران حسین یکی از این داوطلبان گفت: مشکل بی خانمانی در میدلندز و انگلیس در حال افزایش است. اکنون  مرگ و میر در خیابان ها مواجه شده ایم که نشان دهنده بحران است.

وی خاطرنشان کرد: مهم است که گروه های اجتماعی و دینی نقش خود را برای کمک به نیازمندان ایفا کنند و ما به عنوان یک موسسه دینی اسلامی ملزم به مراقبت از فقرا و افراد ناتوان هستیم.

حسین گفت: بسیاری از سازمان ها توانایی اجرای یک پروژه به این بزرگی را در کشور ندارند. که نیازمند تعداد زیاد داوطلبان، سازماندهی و هماهنگی و بودجه کافی است. اما با همکاری سازمان های اسلامی، مشکل اجرای پروژه حل شد و فقط بر روی دوش یک سازمان قرار ندارد. با اسکان بی خانمان ها ، فضایی ایمن را برای آنها ایجاد خواهیم کرد و از سختی های آن ها تا حدی می کاهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha