پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد بیرمنگام کیسه های مهربانی به درب خانه نیازمندان می برد

حوزه/یک گروه ۱۵۰ نفره از داوطبان مصمم در مسجد گرین لین در شهر بیرمنگام، کمک های مسجدی ها را به صورت کیسه های مهربانی تا درب منزل خانواده هایی می برد که در اثر ویروس کرونا به انزوا کشیده شده اند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از birminghammail، مسجد شهر بیرمنگام در بریتانیا، اقدام به ایجاد کمپین ویژه  اضطراری برای کمک رسانی به خانواده ها در شرایط کنونی و فرستادن کیسه های مهربانی به کسانی کرده که در اثر شیوع ویروس کرونا در انزوا به سر می برند.

مسجد و مرکز اجتماعی گرین لین دارای ۱۵۰ نیروی داوطلب قوی می باشد  که هم اکنون  برای کمک رسانی به نیازمندان در آماده باش به سر می برند. تیم پاسخگویی سریع مسجد از داوطلبانی تشکیل شده که آماده ارائه مواد غذایی، لوازم ضروری و کمک های مردمی درب خانه افراد ناتوان هستند.

  یک مادر تنها و دو کودک خردسال که در حال حاضر قادر به بیرون رفتن نیستند ، اولین نفری بودند که عصر چهارشنبه بسته مهربانی این گروه را دریافت کردند. گفتنی است این مسجد هم اکنون تمامی فعالیت های دیگر از جمله  نمازهای جماعت را به حالت تعویق درآورده است.

مسجد یک هفته پیش فرآخوانی برای داوطلبان ارائه داد که سبب شد بیش از ۱۵۰ پیشنهاد همکاری دریافت کند. منابع مواد غذایی موجود در مسجد برای تحویل به نیازمندان بسته بندی شده و خودروها آماده رساندن این مواد به درب منزل افراد هستند.

سخنگوی این مسجد گفت که برای جلوگیری از  ابتلا به عفونت برای داوطلبان یا دریافت کنندگان ، تماس مستقیمی بین دو گروه وجود نخواهد داشت.

سخنگوی مسجد افزود: ما از شما می خواهیم کمک هایتان را اهدا کنید تا ما بتوانیم به کمک رسانی به نیازمندان ادامه دهید.

 وی حدیثی از پیامبر اکرم است (ص) قرائت کرد که فرمود: افراد آسیب پذیر را در بین خود پیدا کنید. به راستی ، فقط به دلیل حمایت از افراد ضعیف به شما کمک و پشتیبانی داده می شود.

اکنون این مسجد با یک چالش دوگانه روبرو است - نگه داشتن ذخایر مواد غذایی در مقایسه با کمبود آن در سوپر مارکت ها ، و تضمین دادن به نیازمندان به اینکه به آن ها کمک رسانی انجام می شود.

لازم به ذکر است مسجد گرین لین نخستین مسجد در شهر بیرمنگام بود که به دلیل خطرات ناشی از بیماری کلیه فعالیت هایش را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha