پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کمک رسانی داوطلبان مسلمان به سالمندان و بازنشستگان بنبری

حوزه/ جمعی از مسلمانان در شهر بنبری در آکسفوردشایر، از بازنشسته گان و افراد سالمند بالای ۶۵ سال خواسته اند تا ضمن ثبت نام، کیت های غذایی مخصوص دوران انزوا دریافت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از banburyguardian، داوطلبان مسجد شهر بنبری در آکسفورد شایر بریتانیا، کیت های دوران انزوا را به صدها تن از بازنشستگان تقدیم کردند.

اعضای کمپین اعلام کردند کمک هایشان را به درب خانه های سالمندانی که بیشتر از ۶۵ سال داشته باشند و در دوران شیوع ویروس کرونا اجازه خروج از منزل را ندارند، تحویل خواهند داد و ضمن فراخوانی از افراد مسن در همسایگی خواسته اند که برای ثبت نام اقدام کنند.

کیت های دوران انزوا شامل قوطی های برنج، پاستا، سوپ، نوشیدنی، نان و تن ماهی می باشند و تاکنون به بیش از ۱۰۰ نفر فرستاده شده اند.

یاسمین کادوجی ، بنیانگذار یخچال جامعه بنبری گفت: ما در این دوران خدمات مان را به جامعه گسترش خواهیم داد.

کادوجی خاطرنشان کرد: اسلام بر حقوق همسایگان تأکید زیادی می کند و توصیه می کند که یک مسلمان با مهربانی با همسایگان خود رفتار کند.

این داوطلب مسجد افزود: رفتار خوب با همسایگان یکی از خصوصیاتی است که باعث می شود یک فرد در بین بهترین ها قرار بگیرد. پیامبر اسلام (ص) فرمودند: بهترین دوست در نگاه خدا دوستی است که بهترین دوست برای دوستان خود باشد ؛ و بهترین همسایه همسایه ای است که بهترین همسایه برای همسایه اش.

لازم به ذکر است پروژه یخچال و فریزر اجتماعی که توسط این مسجد محلی در بنبری بریتانیا راه اندازی شد یکی از فعالیت های موفق مسلمانان بود که در کمتر از دو سال راه اندازی شده و اعضای جامعه مواد غذایی غیرضروری شان را به این یخجال اهدا می کنند تا به نیازمندان داده شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha