شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یمن1

حوزه/ عدی التمیمی کارشناس یمنی گفت: رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی آشکارا برای اولین بار اجازه دادند تعداد زیادی از پروازها با هدف خاص انجام گیرد و هزاران مسافر بدون تدابیر بهداشتی وارد یمن شدند.

به گزارش سرویس بین الملل حوزه، در حالی هر روز اخبار جدیدی از انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان مخابره می شود که یمن به دلیل بسته بودن معابر و راه های ارتباطی با کشورهای مختلف تاکنون از این ویروس منحوس در امان مانده است؛ اما بر اساس آخرین اخبار منتشر شده عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی با همدستی یکدیگر در پی انتشار این ویروس در یمن هستند. به نقل از اسپوتنیک، محمد  علی الحوثی، رهبر  کمیته عالی انقلابی یمن در توییت‌هایی نوشت: کشورهای ائتلاف متجاوز از عمد در مناطق تحت اشغالشان، هیچ تدابیر پیشگیرانه یا فوق العاده و یا قرنطینه یا هیچ چیز دیگری اتخاذ نمی‌کنند؛ گویی که بیماری به نام کرونا که جهان را فرا گرفته، وجود ندارد.وی عنوان داشت: ما ائتلاف متجاوز آمریکایی و همپیمانانش را مسئول هرگونه وضعیتی در یمن می‌دانیم، چراکه این ائتلاف حریم هوایی و گذرگاه‌های دریایی و زمینی را تحت کنترل داشته و مسئول عدم اتخاذ هیچ اقدامی است.

در همین راستا سرویس بین الملل حوزه با عدی التمیمی کارشناس یمنی به گفت و گو پرداخته است.

عدی التمیمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه گفت: متأسفانه با اینکه یمن چندین سال در محاصره است و فرودگاه ها در این مدت  بسته است، اما رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی آشکارا برای اولین بار اجازه دادند تعداد زیادی از پروازها با هدف خاص انجام گیرد.

وی ادامه داد: با این پروازها بیش از هزار مسافر به شهر های جنوب یمن بازگشتند و همانطور که می دانیم فرودگاه الریان در جنوب کشور یک فرودگاه بسته است و هیچ امکاناتی ندارد ولی تعداد زیاد از پروازها بدون انجام تدابیر بهداشتی و غیره از مصر به یمن انجام شد.

تلاش انصارالله برای جلوگیری از شیوع کرونا در یمن

کارشناس یمنی در این باره تصریح کرد:  دولت نجات ملی و گروه‌های وابسته به انصارالله یمن معابر بین شهر هایی که تحت تصرف آنان است کاملا ممنوع العبور کردند، ولی متأسفانه این تصمیم دیراتخاذ شده است چون بسیاری از مسافران به شهرهای خودشان رسیده بودند.

التمیمی با اشاره به اینکه  تا کنون آماری از ثبت کرونا در یمن وجود ندارد، افزود:  یمن نیز مانند همه کشورها بخش های مختلفی را تعطیل کرده است  و کارهای مردم به وقت دیگری موکول شده است.

 وی با اشاره به توطئه عربستان سعودی علیه ملت یمن گفت: ما می‌دانیم رژیم عربستان سعودی سعی می کند این ویروسی خطرناک را به هر طریق ممکن به یمن برساند تا رزمندگان یمنی تسلیم شوند، همانطور که یمن را با بمب های خوشه ای و بیولوژی بمباران کردند و "اسنادش هم موجود هست" .

وی ادامه داد: انتشار وبا در یمن به دست رژیم عربستان سعودی انجام شد ، "وبا کولیرا " هزاران شهروند یمنی  را قربانی کرد، و هیچ کسی جرات نداشت جلوی عربستان بایستد.

کارشناس یمنی در پایان گفت: امیداوریم یمنی ها از سابقه وتاریخ این رژیم عبرت بگیرند، چرا که خدایی نکرده اگر کشور آلوده شود، بزرگترین فاجعه اتفاق خواهد افتاد و آمار قربانیان بیشتر از هر کشور دیگری خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha