شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک

حوزه/ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین رسالت های حوزه علمیه در جامعه، دفاع از حریم دین و مبارزه با انحرافات است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از  اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، پیش از ظهر امروز در مراسم سوگواری حوزه علمیه اصفهان که با حضور آیت الله یوسف طباطبایی‌نژاد و فضلا و روحانیون، در مدرسه صدر بازار برگزار شد، ضمن تسلیت غم از دست دادن سردار سلیمانی و آیت‌ الله مهاجر، خطاب به روحانیون اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی برخوردار از یک اخلاق مردمی با اخلاص و یک  پاکی طینت و مطیع ولایت در تمام صحنه ها بود و در کنار مقاومت فلسطین، لبنان و حزب الله، یمن، سوریه، عراق و افغانستان ایفای نقش کرد.

وی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی وقتی دید امنیت کشور به خطر افتاده است، هزاران کیلومتر جلوتر رفت تا امنیت را برقرار سازد، عنوان کرد: فرزندانی در دامن روحانیت به سمت رشد کمال علمی آنچنان مجاهدت می کنند که قدرتی مبتنی بر ارزش های دینی، اخلاص و صداقت از خودشان بروز می دهند تا با اربابان شیطان بزرگ به عنوان سرباز ولایت ایستادگی کنند و به افتخار بزرگی دست یابند.

نماینده مردم‌اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از میان مومنین مردانی هستند که با خداوند پیمان بستند و صادقانه بر آن پیمان پافشاری می کنند و با پایان یافتن این پیمان به شهادت می رسند و همچنین کسانی نیز منتظر هستند تا صدقشان از جریانات مشخص شود.

وی افزود: کسانی که در این راه آرامش را بر خود حرام کردند و در میدان دفاع از تبیین دین و رسالت پیامبر به میدان آمدند و بر آن شدند که تمام تشکیلات کفر را براندازند، تخم عبادت را کاشتند تا در جایگاه رفیع قرار بگیرند و البته اینان رحمت نثارشان بوده است.

سالک‌ خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه هیچ گاه از شخصیت های مومن و انقلابی خالی نشده است، قبل از پیروزی انقلاب روحانیت پیشکسوت در مقابل استکبار کشور قرار داشت، اما در همین اصفهان دسته های مقاومتی تشکیل شد و با طاغوتیان به مبارزه برخاستند، چرا که اصفهان در این قضایا همیشه پیشکسوت بوده است.

وی ادامه داد: مهم ترین رسالت های حوزه علمیه و نقش روحانیت در جامعه دفاع از حریم دین و مبارزه با انحرافات است و بعد از آن فراهم سازی زمینه جامعه پذیری صحیح و ایجاد وحدت امت است. همچنین فراهم آوردن زمینه برای اجرای احکام دین، احیای مساجد به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای فرهنگ ساز و هادی در محلات و ترویج الگوی اخلاقی از دیگر رسالت های روحانیت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسی که در مقابل استکبار جهانی ایستاد، روحانیت بود؛  امروز روحانیت باید مساجد را در تراز جمهوری اسلامی قرار دهد، بنابراین همه ما موظفیم در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مجاهدت کنیم، چرا که امروز این امر مطالبه رهبر معظم انقلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha