شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی در مدرسه علمیه بیجار

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: ایثار و فداکاری، اخلاص و رضایت خدا، مجاهدت و جهاد در راه خدا از ویژگی های بارز شهید والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مراسم گرامیداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ظهر امروز، با حضور امام جمعه، روحانیون و طلاب، در مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام محمدرضا قائم پناه، معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار اظهار داشت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی حق بسیار زیادی بر گردن جهان اسلام به ویژه در بحث مبارزه با تروریسم و داعش دارند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار ادامه داد: زمانی که ترامپ شخصا دستور ترور سردار سلیمانی را صادر می کند، این نشان می دهد که جبهه استکبار شکست سختی از این رزمنده اسلام خورده است که این برای جبهه مقاومت مایه مباهات است.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار به ویژگی های سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: ایثار و فداکاری، اخلاص و رضایت خدا، مجاهدت و جهاد در راه خدا از ویژگی های بارز این شهید والامقام می باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در خصوص سردار سلیمانی فرمودند: «ایشان بارها جان خودشان را در معرض تهاجم دشمن قرار داده‌اند، در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه؛ و مجاهدت کرده‌اند».

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار به صفت بارز ایثار شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و عنوان داشت: یکی از صفت های زیبای اولیای الهی صفت ایثار است. شهید قاسم سلیمانی همانطور که حضرت آقا فرمودند بارها و بارها جان خودشان را فدا کردند. بالاتر از جان هم داریم؟

این استاد حوزوی ادامه داد: اهمیت و ارزش ایثار در جان، فراتر از ایثار در مال است. کمتر کسی است که حاضر شود زندگی دیگری را بر زندگی خود مقدم بدارد. حتی فرشتگانِ برجسته ای، مانند جبرئیل و میکائیل از این نوع ایثار تن می زنند.

حجت الاسلام حکیمی فر بیان کرد: ایثار در جان، مرتبه انسان کامل است. از این رو؛ ایثار امام علی در لیلة المَبیت مورد ستایش خداوند متعال قرار می گیرد و خداوند، این چنین در نزد فرشتگان به آن مباهات می کند: «و کسانی از مردم، جانشان را برای به دست آوردن رضای خدا، سودا می کنند» (بقره: 207).

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار تاکید کرد: ایثارگران به واسطه ایمان راستین، به راحتی در صف مجاهدان راه خدا درآمده و با ایثار جان و مال، دین خدا را یاری می کنند. کسی که جان برکف از اسلام و مرزهای اسلامی دفاع می کند، خود را به آب و آتش می زند و چه بسا خون پاکش در راه پاسداری از اسلام و ارزش های اسلامی ریخته شود، بالاترین درجه ایثار و محبوب ترین مقام را نزد خدا دارد؛ چنانکه رسول خدا درباره ارزش خون پاک شهیدان راه خدا می فرماید:«هیچ قطره ای در پیشگاه خداوند، محبوب تر از قطره خونی نیست که در راه خدا ریخته می شود» (اصول کافی شیخ کلینی ج 5، 53).

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام خامنه ای در وصف شهید سلیمانی می فرمایند: « در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه».

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار ادامه داد: امام صادق (ع) در مورد نقش امنیتی اخلاص بر روان آدمی می‌فرماید:«اگر مؤمن خود را برای خدا خالص گرداند، خداوند هر چیزی را از او خواهد ترساند. حتی حشرات زمین، درندگان[صحرا] و پرندگان هوا را از او می‌ترساند. هر چیزی در برابر مؤمن مخلص رام است و هیبتش بر همه آشکار است».(کنز العمال، ج۳، ص۶۷۴.)

حجت الاسلام حکیمی فر اظهار کرد: واقعا دشمن از سردار سلیمانی می ترسید و این به خاطر ویژگی شهید سلیمانی بود که به غیر خدا از احدی نترسید و امروز دشمن با شهادت ایشان جشن و شادی می کند، همان طور که بنی امیه، آل زیاد و آل مروان با شهادت امام حسین علیه السلام به شادی پرداختند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در پایان سخنان خود گفت: حضرت آقا در پیام تسلیت فرمودند:«او همه‌ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha