شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: در سال ۱۹۲۰ قمری که پرتغالی‌ها به بوشهر حمله کردند مبارزه ضد استعماری شروع شد و اوج آن حمله انگلیسی‌ها به بوشهر بود که شیخ آل عصفور حکم به وجوب دفاع داد و احمد خان و باقر خان تنگستانی سرداری کردند و مردم این استان هم حماسه آفریدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، صبح امروز در اجلاسیه شهدای روحانی استان بوشهر و مراسم شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر از دیرباز دارای روحانیت عالم، بصیر، شجاع و استعمارستیز و دارای روح مبارزه بوده است.

 امام جمعه بوشهر با اشاره به سابقه استعمارستیزی روحانیت در تاریخ استان بوشهر، افزود: در سال ۱۹۲۰ قمری که پرتغالی‌ها به بوشهر حمله کردند مبارزه ضد استعماری شروع شد و اوج آن حمله انگلیسی‌ها به بوشهر بود که شیخ آل عصفور حکم به وجوب دفاع داد و احمد خان و باقر خان تنگستانی سرداری کردند و مردم این استان هم حماسه آفریدند.

وی افزود: اولین حرکت ضد استعماری ایران در همین استان رقم خورد و بعد از آن سه بار دیگر انگلیس به بوشهر حمله کرد، اما باز علمای بزرگ و حکیم حکم به وجوب دفاع دادند و سرداری همچون رئیسعلی دلواری حماسه آفرید.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: در نبرد آخری که انگلیس به بوشهر حمله کرد، حماسه‌ای بی نظیر اتفاق افتاد و آن حضور زنان مقاوم این استان بود که اوج آن در دلوار و به ویژه دشتستان در سرزمین لرده بود، این برای استان یک افتخار است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در انقلاب اسلامی آغاز شهادت روحانیت با شهادت شهید عاشوری در بوشهر رقم خورد گفت: در دوران دفاع مقدس نیز این استان ۴۰ شهید روحانی را تقدیم کشور کرد.

وی، مداد و دماء را ویژگی شهدای روحانی عنوان کرد و ابراز داشت: قلمی که بصیرت می‌افزاید و جامعه را هدایت می‌کند از شهادت بالاتر است و اگر یک روحانی صاحب این فضیلت و نیز شهید باشد در اوج  والایی و آسمانی بودن به سر می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی، گفت: این شخصیت محبوب‌ترین انسان نزد رهبر انقلاب بود و تمام فضائل خوب را در خود جمع کرده بود و هرکسی که او را می‌دید یاد آخرت و شهدا می‌افتاد؛ سردار سلیمانی کاملاً از خود عبور کرده بود و ذره‌ای به فکر دنیا نبود و برای مقام معظم رهبری مالک اشتر بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: سردار سلیمانی حتی یک ذره حب دنیا نداشت و اسطوره آسمانی اسلام و ایران شد و به همین جهت تاریخ ایران هیچگاه او را فراموش نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه زندگی سردار سلیمانی سراسر درس است گفت: این شهید شخصیت خود ساخته‌ای شده و یک پارچه نور بود که عشق و علاقه بسیاری به مقام معظم رهبری داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha