جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
راسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر بانوی کرامت

حوزه/ همزمان با ایام فاطمه اول، مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها به مناسبت ایام فاطمیه اول با حضور سخنرانان و مداحان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت دنبال خواهد شد.

مراسم عزاداری چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ بعد از نماز مغرب و عشاء همزمان با شب شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) با سخنرانی آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و مداحی مهدی سلحشور برپا می‌شود.

صبح روز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها نیز مراسم زیارت عاشورا با سخنرانی حجت‌الاسلام مؤمنی و قرائت دعا توسط سید علی حسینی‌نژاد رأس ساعت ۶:۳۰ آغاز خواهد شد.

مجلس روضه ویژه بانوان نیز از دیگر برنامه‌های روز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها است که ساعت ۱۰ صبح برپا می‌شود و طی آن حجت‌الاسلام شهاب مرادی به سخنرانی پرداخته و سید مهدی میرداماد مرثیه‌خوانی می‌کند.

بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر نیز خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام‌الله علیها با نوای حجت‌الاسلام میرزامحمدی قرائت می‌شود و ساعت ۱۶ همان روز محفل انس با قرآن، هدیه به حضرت صدیقه‌ کبری(س) با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم و مداحی رضا ولی‌زاده برگزار خواهد شد.

مراسم شام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها برنامه پایانی ایام فاطمیه اول خواهد بود که پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۸ با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی‌قزوینی و مداحی سید علی حسینی‌نژاد برگزار می‌شود.

درباره تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها میان علمای شیعه، دو تاریخ مشهور و مقبول است؛ یکی هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر(ص) و دیگری نود و پنج روز.

با توجه به رحلت پیامبر اسلام(ص) در بیست و هشتم ماه صفرالمظفر، بنا به روایت ۷۵ روز، در تاریخ سیزدهم تا پانزدهم جمادی‌الاول، شهادت حضرت زهرا سلام‌الله است و این ایام را فاطمیه اوّل می خوانند. اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت در سوم تا پنجم جمادی‌الثانی است و این ایام به عنوان فاطمیه دوم نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha