جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: سردار سلیمانی کار بزرگی انجام داد و یک جبهه مقاومت وسیع در منطقه در کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و لبنان ایجاد کرد و دیگر ایران تنها نیست و این مرهون تلاش‌ها و زحمات این مرد بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ربانی صبح امروز در ابتدای درس آیت الاحکام در جمع کارکنان مرکز خدمات با بیان اینکه برخی از شخصیت‌ها گاهی جلوتر از زمان خود هستند و به خوبی شناخته نمی‌شوند، گفت: امام خمینی(ره) از شخصیت‌هایی بود که در زمان خودش به خوبی شناخته نشد و با گذشت زمان جلوه‌های دیگری از زندگی و عظمت کار ایشان و نقش و شخصیت برجسته‌شان روشن می‌شود.
وی بیان کرد: یکی از این شخصیت‌ها با حفظ مراتب شخصیت بزرگوار سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی است که به خوبی شناخته نشد.
رئیس مرکز خدمات حوزه افزود: سردار سلیمانی به دلیل مسائل امنیتی و همچنین به دلیل اخلاصشان که همیشه سعی می‌کرد در حاشیه باشد و مطرح نشود، زیاد شناخته نشد.


عظمت کار و شخصیت سردار سلیمانی نیاز به تبیین دارد
وی با بیان اینکه عظمت کار سردار سلیمانی و شخصیت معنوی ایشان نیاز به تبیین دارد، گفت: ان شاءالله به مرور بیان شود که این مرد بزرگ و مخلص چه خدماتی انجام داد. امنیت امروز ایران و منطقه، حفظ عتبات عالیات و همچنین ایجاد جبهه مقاومت مرهون لطف خدا و زحمات سردار سلیمانی در سایه دستورات و راهبردهای مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: نباید غفلت کنیم که مقام معظم رهبری خط اصلی را بیان و تأکید کردند و سردار سلیمانی به‌عنوان یک مجری توانمند، قوی، هوشمند و مخلص مسائل را پیگیری کرد.
وی گفت: آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و مرتجعین منطقه چند سال طرحی را پیگیری کردند تا تغییر و تحولاتی را در منطقه ایجاد کرده و خاورمیانه‌ای در جهت منافع رژیم صهیونیستی و خواسته‌های خودشان تشکیل دهند ولی مقام معظم رهبری با هوشمندی جریان را فهمیدند و خداوند اراده کرد که به دست این شهید همه نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: از طرف دیگر، غربی‌ها و حتی برخی کشورهای منطقه با ایجاد داعش و حمایت از آن، باعث شدند که بیش از نیمی از کشورهای عراق و سوریه به دست آنها بیفتد و ادعا می‌کردند که به زودی تمام منطقه را تسخیر می‌کنند اما سردار سلیمانی با حضور در میدان مخاطرات توانست همه معادلات آنها را بر هم بزند.
وی ادامه داد: سردار سلیمانی مردی شجاع، بصیر، هوشمند، مخلص، مقاوم و سرمایه‌ای بزرگ برای ایران و منطقه و مقاومت بود تا حدی که دشمنان نیز برای شخصیت او احترام قائل بودند.


با ایجاد جبهه مقاومت دیگر ایران در منطقه تنها نیست

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: سردار سلیمانی کار بزرگی انجام داد و یک جبهه مقاومت وسیع در کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و لبنان ایجاد کرد و ایران دیگر تنها نیست و این مرهون تلاش‌ها و زحمات این مرد بزرگ است.
وی بیان کرد: مردم ایران در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در خوزستان، مشهد، تهران و قم سنگ تمام گذاشتند و حتی دشمنان اعتراف کردند که این حضور چشمگیر و کم‌سابقه بوده است و برخی آن را با تشییع پیکر مطهر امام(ره) مقایسه کردند که آن هم در دنیا بی‌سابقه بود.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: حقیقتاً ببینید در کشورهای مختلف دنیا اگر رهبری از دنیا می‌رود چند نفر در تشییع جنازه او شرکت می‌کنند، تنها در ایران است که چنین جمعیتی برای تشییع‌جنازه بزرگانشان حضور پیدا می‌کنند، این حضور مردم را باید قدر بدانیم.
وی تصریح کرد: اظهار علاقه مردم به خدمتگزارشان بسیار ارزشمند بود. واقعاً باید قدردان این مردم باشیم و مسئولانی که در خدمت به مردم کوتاهی می‌کنند باید نزد خدا پاسخگو باشند؛ مردم ما بسیار هوشمند و با درایت هستند و همت و اراده برای خدمت به مردم باید بیشتر از گذشته شود.


مردم انتقامی صحیح و قاطع را انتظار دارند
رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مردم انتظار یک انتقام صحیح و قاطع دارند، گفت: حضور پرشور مردم در مراسم تشییع و همچنین دیگر مراسم‌ها در سراسر کشور مانند یک رفراندوم برای تأیید این مطلب بود؛ برخی از رسانه‌های خارجی نیز این موضوع را مطرح کردند و باید جدی گرفته شود و الحمدالله جدی گرفته شده است.
وی بیان کرد: عده قلیلی از وابسته‌ها و منحرفین در کشور هستند که در مقابل این جمعیت میلیونی، وسوسه می‌کنند که با آمریکا بسازیم. همه ادعاهای شما مبنی بر طرفداری از مردم مانند ادعاهای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها که به عرش می‌رسد واقعیت ندارد؛ خجالت دارد که هنوز شهید دفن نشده است حرف سازش و مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنید.

آمریکایی‌ها اگر آسیب‌پذیر نبودند واسطه نمی‌فرستادند

حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: در این شرایط عده‌ای می‌خواهند مردم را بترسانند و این ترس بدتر از خود جنگ است، یعنی با عامل تهدید می‌خواهند همه چیز را تحمیل کنند در حالی که آن‌ها واقعاً آسیب‌پذیرتر هستند.
وی بیان کرد: الحمدالله مردم هوشیار هستند و می‌فهمند، اگر آنها آسیب‌پذیر نبودند که این همه دست و پا نمی‌زدند و واسطه نمی‌فرستادند.


خون شهدای مقاومت باعث پیوند بیشتر ملت ایران شد
رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه حقیقتاً خون این شهدا باعث پیوند بیشتر ملت ایران شد و این شور و هیجان و روحیه به آسانی به دست نمی‌آید، گفت: شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن حقیقتاً تحولی در ملت ایجاد کرد و خون سردار شهید سلیمانی نیز همین نقش را داشت و ان شاء الله خونش به مراتب بیشتر از حیاتش نقش خواهد داشت.
وی گفت: این چهره‌ها برای ملت ایران مایه سربلندی و افتخار هستند و باید با تمام وجود قدردان آنها باشیم.


شهادت سردار سلیمانی و یارانش هدیه‌ای از طرف خدا به ملت ایران بود
حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی و یارانش هدیه‌ای از طرف خدا به ملت ایران بود و ان شاء الله انتقامی حکیمانه، شدید و به موقع گرفته می شود و خون این شهدا طومار دشمنان را از منطقه بر می چیند. راه این افراد را باید دنبال کنیم، مبادا وسوسه و شیطنت دیگران در ما اثر بگذارد.
وی گفت: درود خدا بر مردمی که این‌گونه وفاداری خود را نشان داده و غیرت ایمانی و ایرانی از خود نشان می‌دهند و الحمدلله با این جنایات جبهه مقاومت قوی‌تر شده و انرژی مضاعفی می‌گیرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha